פוליטי / מדיני

ח"כ לפיד: סמוטריץ', מי אתה ומי רבניך? חצוף!

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד נשא דברים בכנסת לפני זמן קצר (רביעי) והתייחס להצעת חוק השבות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "חבר הכנסת סמוטריץ, אם כבר פתחת בנביא יחזקאל, הרי אתה גם בנוסף לכל הצרות לא מבין כלום ביהדות. מ"ז כ"ב: "והיה תפלו אותה בנחלה לכם ולהגרים הגרים בתוככם אשר הולידו בנים בתוככם והיו לכם כאזרח בבני ישראל. אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ, אתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית לא בשאלה איך מגנים על העם היהודי. אני מנסה לחשוב למה אתה חשבת שההצעה הזאת תעבור. כי נדמה לך שאתה תגדיר לנו מהו העם היהודי ומי הם היהודים. הנכדים האלה שהגיעו לארץ מברית המועצות לשעבר ומשרתים בצה"ל תורמים למדינה יותר מכל הרבנים הקיצוניים שלך ביחד, ביחד. מי אתה שתקבע להם אם הם יהודים או לא יהודים? זכאים להיות אזרחים או לא להיות אזרחים? מי אתה ומי רבניך? חצופים."

עוד אמר חבר הכנסת לפיד: "אתם, אתם רוצים לדבר בשם היהדות. אין נפש יהודית ונשמה יהודית אחת באף מילה שאתם אומרים. מי אתם שתקבעו להם אם הם אזרחים ישראלים או לא אזרחים ישראלים? יושב פה בוגי יעלון שבזמן שהוא היה שר ביטחון הוא זה שהתיר את זה שיקברו אותם בבתי עלמין צבאיים כי הם נלחמים למען מדינת ישראל. אז הגזענות מתבקשת להרכין את ראשה למול הגורל היהודי."

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. מעניין אם סמוטריץ, ליצמן הליצן, גפני, פורוש ועוד שרים התקוה ביום העצמאות. חבורה של פרזיטים. ממליצה לכם בחום לראות את הסרט "פרזיטים"

Back to top button