בריאותחדשות הארץ

ליבו של מציל הלבבות נדם: הקרדיולוג המוערך ד"ר דיאב ג'אנם הלך לעולמו

במרכז הרפואי פדה-פוריה עדיין מתקשים לעכל את הבשורה המרה. ד"ר דיאב ג'אנם מנהל יחידת טיפול נמרץ לב ומנהל מערך הלב, במרכז הרפואי פדה-פוריה שהיה אחד הקרדיולוגים המוערכים והבכירים בארץ , נפטר מדום לב בשישי האחרון. ד"ר ג'אנם היה בן 57, והתגורר בכפר מג'אר שם נולד. למרכז הרפואי פדה-פוריה הגיע ביולי 2002. מאז, במשך 18 שנים הפך לשם דבר בכל האזור, הוא טיפל באלפי חולים והציל חייהם של מטופלים רבים.

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי (בפועל) הגיעה ביום שבת יחד עם חברי הנהלת המרכז הרפואי כדי לנחם את המשפחה האבלה, ואמרה: "זו אבדה עצומה לכל צוות המרכז הרפואי פדה- פוריה ולמערך הלב. ד״ר ג׳אנם היה רופא משכמו ומעלה, מקצועי ואנושי. היה מוערך ואהוב מאד על ידי עמיתיו לעבודה, והמטופלים. הוא פעל לקדם ולפתח את היחידה לטיפול נמרץ לב ומערך הלב למען כל תושבי האזור. אנו כואבים את כאבה העמוק של המשפחה."

ד"ר ארז און, מנהל חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ועד לא מכבר מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה, הוסיף, "ד״ר דיאב ג׳אנם היה שילוב נדיר של רופא מעולה, חבר נפלא ואדם המסור למטופלים שלו ללא גבולות. אנו כואבים את לכתו בטרם עת, הוא יחסר לכולנו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' עופר אמיר, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי הדסה, שעבד עם ד"ר ג'אנם בעת ששימש כמנהל מערך הלב במרכז הרפואי פדה- פוריה, אמר: "עבדתי במרכזים הרפואיים הטובים בעולם ועם הקרדיולוגים הטובים בישראל, ומבחינתי לא היה טוב ממנו… האסון הכה אותי בהלם. הוא שירת במשך שנים בלבנון, שרד את התפקיד המבצעי המורכב, ניהל את המלחמה על חיי החולים בבית החולים ונפטר דווקא בביתו".

"כל חייו הוקדשו להצלת חיים", ספד לו בכאב, ויסאם עראידה, אח ביחידת טיפול נמרץ לב, אשר עבד לצידו במחלקה, "הוא הציל אלפי חולים וצינתר אלפי חולים, אם היינו אוספים את כל האנשים שהוא הציל היינו צריכים אצטדיון". עראידה סיפר כי ד"ר ג'אנם, עמד ללכת לישון בשישי בערב, כשלקה לפתע בליבו. "קיבלתי טלפון מחברים והתברר שהיה לו אירוע לב ועושים לו החייאה. אבל גדול לכל העדה הדרוזית, לתושבי מג'אר ולכל תושבי הצפון".

פרופ' שמי קרסו, מנהל היחידה לדימות בלתי פולשני, במערך הלב, נפרד ממנו בשם צוות מערך הלב, "המערך הקרדיולוגי איבד את ד״ר דיאב ג׳אנם, מנהיג, עמית וחבר. קרדיולוג שהציל חיי אנשים כדרך חיים. אנו מרכינים ראש באבל לזכרו. ד״ר ג׳אנם יחסר לנו מאד".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

תגובה אחת

Back to top button