ג'וב נינג'הדרושיםמבזקים

ג'וב נינג'ה ממליצים – איך למנף את תקופת החל"ת

נגיף הקורונה אשר התפשט בארץ מחודש פברואר הביא עמו משבר כלכלי אשר הלך וגדל ככדור שלג ויצר משבר בשוק התעסוקה כמוהו המדינה לא חוותה מעולם. תוך שבועות ספורים כמות המובטלים במדינה הגיעה לכ 25%. מאות אלפי עובדים, מנהלים ובעלי עסקים מצאו עצמם מובטלים או נשלחים לחל"ת. משהוחלט לאפשר ולהאריך את תקופת החל"ת ואת האפשרות לקבלת תשלומי האבטלה מהביטוח הלאומי עד ליוני 2021 ובעקבות המצב במשק שלא צפוי לגלות סימני התאוששות בתקופה הקרובה נראה כי מעסיקים רבים יעדיפו להמשיך לנקוט בצעדי חיסכון, בהשארת עובדיהם בחל"ת ולפיכך רבים צפויים להישאר בבתיהם בחודשים הקרובים.

 

מלימון ללימונדה

ביכולתם של העובדים הממתינים בבתיהם לחזרה למעגל העבודה להפוך את הלימון ללימונדה ולנצל תקופה זו לקידום מקצועי ואישי. צוות היועצים של ג'וב נינג'ה ממליץ לעובדים הנמצאים בחל"ת על מספר פעולות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט: canva
קרדיט: canva
  • חיפוש עבודה – בשגרה, תוהים עובדים רבים האם היו יכולים להשיג משכורת טובה יותר או תנאים טובים יותר במקומות עבודה אחרים. עם זאת, קשה ביותר לחפש מקומות עבודה אחרים תוך כדי שגרת עבודה, זאת בשל חוסר הזמינות לגשת לראיונות ולהיות זמינים לשיחות ממעסיקים במהלך יום העבודה. כמו כן, תמיד קיים החשש כי הדבר יתגלה למעסיק הנוכחי.
    כעת, משעובדים רבים נמצאים בבתיהם ישנה זמינות מלאה לבחינת השוק, ליצירת קשר עם חברות ומענה לשיחות ממעסיקים פוטנציאליים וכמו כן קטן החשש מכך שהמעסיק הנוכחי יגלה זאת. ניתן לנצל את תקופת החל"ת על מנת לבדוק בשוק התעסוקה את כל מה שלא ניתן היה לבדוק במהלך שגרת העבודה. העובדים החל"ת יכולים לעשות זאת בנחת, בלי לחץ, עם חופשיות מלאה ללכת לראיונות ולבחון מקומות עבודה חדשים, אפשרויות קידום ואף תחומי תעסוקה שונים.
  • לימודים והעשרה – מכיוון שתקופת החל"ת של עובדים בענפים רבים ושונים במשק התארכה וצפויה לצערנו להימשך, נוצר זמן פנוי אותו ניתן ואף מומלץ ביותר לנצל להעשרה עצמית בתחום העיסוק ואף בתחומים נוספים. ישנם קורסים רבים במגוון רחב ביותר של תחומים, אותם ניתן כיום לעשות מהבית. מומלץ לנצל את תקופה זו להעשרה ולפיתוח מקצועי אישי שעבורם לא ניתן למצוא זמן בשגרה. קורסים רבים ניתנים גם ללא תשלום על ידי מוסדות המדינה. נצלו זאת להרחיב את ידיעותיכם וכישוריכם המקצועיים ככל הניתן.
  • בחינת תחומי עיסוק חדשים – בשגרה, אנו נוהגים להימנע מלקיחת סיכונים הנוגעים לרשת הביטחון התעסוקתית והכלכלית שלנו ולכן נמנעים לרוב מלנסות ולעשות הסבה מקצועית. כעת, תקופה זו מאפשרת לנצל את הזמן הפנוי לבחינת תחומים שונים וחדשים אותם לא היה ביכולתנו לבחון לפני כן.
  • זמן איכות עם המשפחה – בחיי היום יום אנו נוהגים לשקוע בעומס העבודה ולצערנו לא מוצאים לעיתים קרובות את הזמן להקדיש למשפחה, לבני ובנות הזוג ולילדים. על אף שמדובר כרגע בתקופה שעבור רבים יוצרת לחצים והרגשת חוסר וודאות, נצלו את הזמן לבילוי ולהקדשת זמן למשפחותיכם ותראו איך הבילוי המשפחתי וזמן האיכות יכולים במיוחד בתקופה מלחיצה זו לקרב בני זוג, לעודד את בני המשפחה ולהכניס נחת ושמחה לבית.
  • אל תשכחו להקדיש גם זמן לעצמכם – לחלקנו תקופה זו הגיעה אחרי שנים ארוכות של עבודה רציפה. כעת, כשנוצרה ההזדמנות להתנתק מ"מירוץ החיים" – תנוחו, תקראו, תקדישו זמן לעצמכם, תאגרו כוחות ותנסו לעשות את מה שתמיד רציתם אך לא עשיתם כי לא היה לכם זמן. עכשיו זה הזמן! תהנו.
לכתבות נוספות בנושא לחצו כאן

צוות ג'וב נינג'ה – הנינג’ה של עולם הדרושים מאחל לכולכם בריאות וחזרה מהירה לשגרה.

*נכתב על ידי צוות ג’וב נינג’ה.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות ג’וב נינג’ה שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי.

Back to top button