צרכנות

ישראלים-אמריקאים עדיין זכאים לקבל את מענק הקורונה האמריקאי

בחודש מרץ 2020, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על חוק ההקלה ההיסטורי, המוערך ב-2 טריליון דולר, בניסיון לעודד את הכלכלה, ולעזור לאומה האמריקנית לעמוד בתשלומים, בימים בהם מיליוני אנשים איבדו את מקור פרנסתם. תשלומים אלו צפויים להימשך אל תוך שנת 2021.

אזרחים אמריקאים ובעלי גרין קארד המתגוררים מחוץ לארה"ב, כולל אלו המתגוררים בישראל, זכאים גם הם לקבל סיוע כספי, בהינתן שיש להם מספר סושיאל סקיוריטי (תעודת זהות), והם הגישו מיסים לשנת 2018 או 2019. הסכום? 1200$ לכל יחד, 2400$ לזוגות שהגישו מיסים יחד, או 112,500 לראש משפחה.

ההטבה ניתנת באחד משני אופנים. הראשון – זיכויי מס – הפחתת מיסים, והשני – מענק כספי מהממשלה באמצעות העברה בנקאית או צ'ק, לאלו שאינם חייבים כסף עבור מיסי 2019.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל אדם המגיש בקשת סיוע חייב להיות בעל מספר ת.ז. אמריקאי, והמועד האחרון בו ארה"ב יכולה לספק את המענק הוא ה31 בדצמבר, 2020. ממשלת ארה"ב תחשב את הסכום שמשלם המיסים יקבל, בהתבסס על ההגשה של 2019. לחילופין, אם המיסים של 2019 לא חושבו בזמן, החישוב ייעשה על בסיס 2018.

העבדה שאזרחי ארה"ב החיים מחוץ למדיה מקבלים את הסיוע היא משמעותית. בשנתיים האחרונות, ארגונים לחמו למען ניצחונות קטנים יותר לגבי מיסי מעבר וGILTI. הגרסאות הקודמות של חוק הקורונה לא כללו את האמריקאים החיים מחוץ למדינה, אך לאחר שתדלנות מרובה, הקונגרס שינה את הניסוח והרחיב את הסיוע לאזרחים הגרים מחוץ למדינה, כולל בישראל.

מיסי מעבר מצוינים בסעיף נוסף בחוק המס בארה"ב המחייב באופן כללי את בעלי המניות בארה"ב לשלם מיסי מעבר על רווחים ממקורות זרים שאינם חייבים במיסים של תאגידים זרים מסוימים, אם הרווחים הללו הועברו לארה"ב.

GILTI (הכנסה עולמית בלתי-מוחשית הממוסה בשיעור נמוך) היא קטגוריה שהוגדרה לאחרונה, המתמקדת בהכנסות זרות שנוספות להכנסות השנתיות החייבות במס של החברות, ואשר מטרתה העיקרית היא צמצום המניעים של תאגידים רב-לאומיים המבוססים בארה"ב להעביר את הרווחים שלהם מארה"ב אל מחוזי שיפוט בעלי מיסוי נמוך או אפסי.

אם הינך אזרח אמריקאי המתגורר בישראל, ועדיין לא קיבלת את צ'ק הסיוע האמריקאי, וודא שהגשת את המיסים הנכונים בIRS. אם עדיין לא עשית זאת, הינך מוזמן ליצור קשר עם פיליפ סטיין – מומחי מיסים ארה"ב בישראל.

Back to top button