צבא וביטחון

השר אוחנה: אנחנו חייבים להילחם בארגוני הטרור גם בבתי הכלא

"תדעו שיש אזרחים, גם אם לא תדעו לנקוב בשמם, שבזכותכם ובזכות הפעילות שלכם בבתי הסוהר הביטחוניים, הם עדיין חיים ומהלכים בינינו." מחזור שני של השתלמות מפקדי בתי סוהר ביטחוניים בשירות בתי הסוהר נפתח היום (שלישי), במעמד השר לבט"פ, אמיר אוחנה וגונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר.

13 קצינים בכירים מסגל הפיקוד של בתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ משתתפים בהשתלמות המקצועית שמתמקדת באופיים הייחודי של פיקוד על בתי סוהר ביטחוניים וניהול אוכלוסיית האסירים הביטחוניים.

ההשתלמות שמטרתה מתן כלים ושיטות עבודה לצד הרחבת הידע, תעסוק בין היתר באתגרים הייחודיים העומדים בפני המפקדים, תהליך צמצום תנאי המחייה ודילמות מרכזיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יום פתיחת ההשתלמות החל בפגישה ושיח עם השר לבט"פ אמיר אוחנה שהציג את תפיסת עולמו ומדיניותו בכל הקשור באחזקת אסירים ביטחוניים ועם מ"מ נציב בתי הסוהר גונדר אשר וקנין, אשר סקר את תחום הפיקוד על בתי סוהר ביטחוניים ומשמעותו המקצועית בשב"ס.

השר לבט"פ, אמיר אוחנה:"ביקשתי לשוחח אתכם לא רק כדי להציג את תפיסת העולם שלי בפניכם, אלא כדי שתהיו שותפים לה. כל אחת ואחד מכם, באופן שיתבטא בעבודה היומיומית, בשטח, בבתי הסוהר, במפגשים ובעשייה מול האסירים הביטחוניים. אני יודע שנעשתה כאן עבודה, עבודה רבה, אבל הדרך מבחינתי לא הסתיימה. צריך להמשיך בה, וביתר שאת.

לפני מספר שבועות קבעתי את מדיניות המשרד לשנים 20-21: 'חיזוק שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל', זה נשמע אולי פשטני, אבל מדובר במטרה מורכבת מאין כמוה, והדרך להשיגה היא ארוכה, קשה, והיא מחייבת את כולנו, את כלל הגורמים המרכיבים את המשרד לביטחון הפנים, למחויבות עמוקה לתפקיד – כשליחות. אתם שותפים מרכזיים ואחראים למימוש מטרת העל הזאת. האופן שבו אתם מבצעים את תפקידכם – הוא בעל קשר ישיר, הוא בעל השפעה דרמטית, על המאבק בטרור, על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. לפעילות בתוך בתי הכלא יש השפעה רבה על טרור ופח"ע. אנחנו חייבים להלחם בטרור באמצעות הקשחה של תנאים ובמלחמה על כל זכות הניתנת לאסירים הביטחוניים. פעילות המדינה בבתי הכלא – היא גורם משמעותי, חלק בלתי נפרד מהמאבק בטרור ומיצירת הרתעה. אנחנו חייבים להילחם בארגוני הטרור גם בבתי הכלא. אנו חייבים לעשות זאת באמצעות הקשחת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. אנו חייבים לעשות זאת באמצעות פיקוח ובקרה הדוקים על כל זכות או הטבה, ולו הקטנה ביותר, המוענקת לאסירים הללו. בנפשנו הדבר. וזוהי האחריות שלכם. של כולנו, ויש כאן גם מימד מוסרי בלתי מבוטל כלפי המשפחות שאיבדו את כל עולמם.

תדעו שיש אזרחים, גם אם לא תדעו לנקוב בשמם, שבזכותכם ובזכות הפעילות שלכם בבתי הסוהר הביטחוניים, הם עדיין חיים ומהלכים בינינו."

גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר אמר כי "מקצוע הפיקוד על בתי סוהר ביטחוניים הוא מקצוע מורכב. ההכשרה הזאת נולדת מתוך הבנה שהטיפול באסירים ביטחוניים הוא מקצוע מאתגר. שני הערכים החשובים הנדרשים לתפקיד הם אומץ ונחישות. האסירים הביטחוניים שפוטים לשנים רבות ובהתאמה ישנם אירועים ביטחוניים ופגיעות באנשי סגל. בשל אופי מעשי הטרור שלהם, צורת אחזקתם נבדקת בעין קפדנית בחברה הישראלית ותפקידנו כמשרתי הציבור להבין זאת.
העיקרון המרכזי בעבודה מול אוכלוסיית הביטחוניים הוא עיקרון ההרתעה והוא מושג על ידי אימוץ גישה פרואקטיבית ללחימה בטרור בעבודת השגרה של הסוהרים ובסיוע היחידות המיוחדות של שב"ס. הטיפול הוא מורכב ומאתגר, עוד נכונים לנו אתגרים ואנו נוכל להם."

בשב"ס מוחזקים נכון להיום (שלישי, 30.8.20), מעל 4,300 כלואים ביטחוניים בעשרה מתקנים שונים.

Back to top button