חדשות הארץ

פורסמה רשימת "הערים האדומות", מתוכם 16 יישובים ערביים ו-4 חרדיים

משרד הבריאות מפרסם היום (שני) את רשימת הערים האדומות, זאת לאחר שאמש אישר קבינט הקורונה את מתווה הרמזור של משרד הבריאות ומנהל מגן ישראל פרופ' רוני גמזו. המתווה ייכנס לתוקף כזכור יכנס לתוקפו ב-6 בספטמבר 2020.

המתווה כולל קביעת מגבלות לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה, בהתאם לסיווג של רשויות מקומיות בארץ לארבע רמות (אדומה, כתומה, צהובה וירוקה).

בהתאם לרמזור, יגובשו כלי סיוע מותאמים עבור כל רשות בהיבטי הסברה, אכיפה, בניית מערכות מידע, סיוע בקטיעת שרשראות הדבקה וסיוע סוציאלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי המתווה החדש כל רשות מקומית תקבל ציון בין 0 ל-10 לפי המשתנים הבאים: מספר החולים החדשים בשבוע ל-10,000 תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בשבוע, קצב גידול מספר החולים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע.

אחת לשבועיים, על סמך ממוצע הנתונים של כל רשות בשבוע הקודם, ייקבע הסיווג של אותה רשות באופן הבא: רשות שממוצע ציוניה יהיה מעל 7.5, תוגדר אזור אדום; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 6 ל-7.5, תוגדר אזור כתום; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 4.5 ל-6, תוגדר אזור צהוב; רשות שממוצע ציוניה יהיה מתחת ל-4.5, תוגדר אזור ירוק.

רשימת "הערים האדומות" פורסמה כאמור היום במהלך תדרוך כתבים שקיים פרופ׳ רוני גמזו מנהל מגן ישראל: דלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, כפר עזה – שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל בטוף, לקיה, בית ג'ן, אעבלין, מעלה מירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, נחל שורק, כעביה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה מכר, אום אל פחם, ג'ת, טבריה וביתר עילית.

24 יישובים נמצאים בצמרת רשימת מוקדי הסיכון , מתוכם 16 יישובים ערביים ו-4 יישובים חרדיים. על פי מתווה הרמזור, ברשויות אלו יוגבלו התקהלויות לעד 20 איש באוויר הפתוח, ולא יותר מ-10 אנשים בתוך מבנה .

פרופ' גמזו התייחס לתוכנית הרמזור ואמר: "היישובים הכתומים והאדומים בעיני אותו דבר, הם בהיקף תחלואה גבוה, ענק. אני מחפש את הערים האלו כדי לעזור וייתכן שיהיו שם הגבלות."

‏בהתייחסו לפתיחת מערכת החינוך אמר פרופ' גמזו כי "מערכת החינוך בערים אדומות לא צריכה להיפתח, זה הימור מאוד מסוכן. הרבה מאוד הערים האדומות לא יודעות לתת בתוך בית הספר תוכנית בידוד. אני לא יכול להיות ערב לכך שילד לא ידביק את חברו, קרוב לוודאי שכן ידביק. עמדתי היא לא לפתוח את בתי הספר בערים אדומות, זה מסכן ומסוכן, זה הימור שלא צריך לקחת אותו. אנחנו עם 2,000 חולים ביום, אין כזו תחלואה בעולם, גם לא בצרפת. זו ההחלטה שלי, לא לפתוח את מערכת החינוך בערים אדומות ואני מתכוון להיאבק על כך."

שר החינוך יואב גלנט אמר בקבינט הקורונה: "אני נאבק כאן בשמם של 5% מכלל התלמידים בישראל אשר מתגוררים בערים המכונות 'אדומות'. אסור למנוע מהם להתחיל את שנת הלימודים, ללא סיבה מוצדקת. אני חושב בעצב על הילדה או הילד המוכנים עם הילקוט לקראת פתיחת השנה והדבר עלול להימנע מהם, ללא נתונים וללא כל סיבה".

Back to top button