חדשות הארץ

השר אשכנזי נפגש עם מקבילו הרומני לחתימת הסכם לקידום פרויקטים

שר החוץ, גבי אשכנזי אירח היום (רביעי) בלשכתו את שר החוץ הרומני, בוגדן אאורסקו, לחתימת הסכם לקידום פרויקטים בתחום החינוך, התרבות וספורט והקמת קבוצת עבודה משותפת לקידום יחסים כלכליים, רפואיים, טכנולוגיים והחקלאיים בין המדינות.

השר אשכנזי הודה לעמיתו הרומני ואמר כי "ביקור זה משקף את היחסים המצוינים בין המדינות. רומניה היא אחת מידידות ישראל באירופה ואנו מעריכים מאוד את תמיכתה של רומניה בישראל בפורומים הבינלאומיים. אני קורא לכל המדינות להצטרף למאמץ האמריקאי להשבת האמברגו על איראן בכדי למנוע את מרוץ ההתחמשות האיראני ולדאוג לשימור היציבות באזור".

שר החוץ, גבי אשכנזי ציין בנוסף כי "פתיחת השמיים לטיסות מישראל מזרחה לאבו דאבי היא ניצן ראשון להתקדמות השיחות ולהסכם הנורמליזציה בינינו לאיחוד האמירויות. אני מאמין שהסכם הנורמליזציה יביא לשגשוג ויציבות באזור כולו ולכינון יחסים דיפלומטיים מלאים, בעיקרן פתיחת נציגויות, טיסות ישירות מישראל לאמירויות ולהסכמים בילאטרליים בתחומים רבים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מודה לנשיא ארה"ב על מאמציו לקידום תוכניתו שתביא לשלום ושגשוג במזרח התיכון ולנשיא איחוד האמירויות על ההחלטה האמיצה להוביל לשינוי אסטרטגי, כלכלי וביטחוני באזור כולו." הוסיף אשכנזי ואמר כי "אין ספק שהיחסים בין איחוד האמירויות לישראל יוצרים כבר כעת שינוי חיובי במזה"ת כולו והופכים אותו לבטוח ומשגשג יותר. אני מודה לראש ממשלת ישראל ולכל חברי המשלחת ההיסטורית שחזרה אתמול מאבו דאבי, ובמיוחד למנכ"ל משרדי, אלון אושפיז, שהיה בין מובילי המשלחת ועל האירוח היוצא דופן לכל חברי המשלחת".

צילום: משרד החוץ
צילום: משרד החוץ

Back to top button