חדשות הארץ

השר ביטון: התושבים והמדינה פעלו בתום לב, זהו מקרה שחייבים להסדיר

השר במשרד הבטחון מיכאל ביטון (כחול לבן) הגיע היום (רביעי) לביקור מקצועי במועצה האזורית בנימין עם ראש המועצה ישראל גנץ. השניים דנו בפיתוח האזור וביקרו במצפה כרמים. הסיור החל ביקב "פסגות" החדש, שם ערכו ישיבה מקצועית בה דנו על קידום וזירוז הליכי תכנון ופריצת דרך בנושא הכבישים. השר הבטיח לסייע והורה לאנשי משרדו לקבוע ישיבות עבודה בנושא.

לאחר מכן המשיך הסיור ליישוב מצפה כרמים שם נפגש השר עם תושבים, צלל לאירועים מאז הקמת היישוב ולפרטי פסק הדין. תושבי מצפה כרמים הפצירו בו לגייס את חברי סיעתו להירתם לפתרון ואמרו כי לא יתכן שמחיר הנאמנות למדינה ולכללים שלה לכל אורך הדרך ייענה בגרוש ופסק דין מעוות נגד תושבים נאמנים.

השר מיכאל ביטון אמר כי יש הסכמה רחבה על כך שהתושבים והמדינה פעלו כאן בתום לב וזהו מקרה שחייבים להסדיר: "אנו חשים אמפתיה גדולה כלפי התושבים ומבינים לליבם. אנחנו לומדים את הנושא לעומק ובפרט את המקרה הייחודי של מצפה כרמים בכדי למצוא פתרונות לסוגיות המורכבות והמאתגרות הללו. היישוב הזה נבנה על דעת המדינה ויש לה חובה מוסרית לפתור זאת באופן מהיר. עם זאת, עמדתנו היא שצריך לכבד את הכרעות בית המשפט, ואנו רואים חשיבות בהכרה של בג״ץ בתקנת השוק, עליה אנו עובדים בימים אלו בכדי להסדיר באמצעותה מעמדם של בתים שנבנו כדין ובתום לב.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה ישראל גנץ: "התקשרתי מיד אחרי קבלת פסק הדין לשר ביטון וביקשתי שיבוא. ללא היסוס הוא פסק שיבוא ואכן קיים. פגשנו איש שכולו לב ושהסיפור האנושי נוגע בו בצורה הכי עמוקה ואמיתית. זהו יישוב חוקי לכל דבר. ואת העוול הזה שבג"ץ פסק עליו חייבים נבחרי הציבור לתקן. פגשנו יד אחות של מיכאל ביטון שעוד יגיע שוב וילווה את ההסדרה במקום".

צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין

תגובה אחת

  1. ככלל : כל הישובים היהודים ביהודה ושומרון , ובגולן , יהיה נכון לחזק אותם ; ולקוות גם שמדינות איסלאמיות , כמו איחוד האמירויות , מצריים וירדן , יקיימו קשרים דיפלומטיים , עים מדינת ישראל , למען ביטחון העתיד של דורות העתיד ; למדינות ערב לא חסרים שטחים , ותיכנון נכון לעתיד , בסיוע מדינת ישראל , יהיו בו כדי לשפר את איכות חייהם של מדינות ערב .

Back to top button