בריאות

שידור חי: פרופ' גמזו מעדכן על החלטות קיבנט הקורונה

פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל" ימסור בעד דקות אחדות (חמישי) הצהרה לתקשורת ויעדכן על החלטות קבינט הקורונה. בין היתר הוחלט על סגר שיוטל על 30 ערים אדומות בעקבות עלייה בתחלואה, בעיקר ישובים ערביים וחרדיים.

פרופ' גמזו פתח את דבריו ואמר: "אני חוזר מישיבת הקבינט שהתארכה כשש שעות, בה דנו בהתמודדות שלנו ושל כל עם ישראל עם מצב התחלואה, זה לא סוד שמצב התחלואה במיוחד היום בבוקר עלה מדרגה נוספת. אנחנו רואים עלייה גבוהה מאוד של כמות התחלואה, כמות החולים החדשים, במגזר החרדי בשבוע האחרון. לאחר שהחברה החרדית במאמץ ארוך שבוע אחר שבוע ובהצלחה הצליחה להוריד את רמת התחלואה, רמת התחלואה עלתה שוב ובעשרה ימים האחרונים באופן שהוא מאוד מטריד, חלקו קשור בהתפרצות או בבדיקות חיוביות במסגרת הישיבות. אבל חלק גדול בתוך הישובים."

עוד אמר פרופ' גמזו כי "עם הרבה מאוד קושי של כולנו ושל מנהיגי הישוב להורדה של מספר הנדבקים. דיברתי עם ראשי הרשויות של מודיעין עלית, בני ברק, עמנואל והצורך גדול בעזרה להוריד את התחלואה. הסקר שאנחנו עושים לבחורי ישיבה נועד בטחון ללימודי הישיבות. הגידול שאנחנו רואים קשה לא לקשור אותו להתחלת הלימודים בא' אלול במגזר החרדי ולסיום של התקופה בין הזמנים, תקופה שיש בה הרבה אירועים בתוך המגזר החרדי. רואים שם התפרצות משמעותית שמטרידה את כולנו וצריך לעשות הכל כדי לעזור לחברה החרדית להקטין את התחלואה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גמזו ציין כי "הגידול בתחלואה בחברה הערבית ממשיך, מלווה אותנו 4 שבועות והחברה הערבית צריכה לבין היטב, צריך להפסיק לחלוטין עם האדישות, הזלזול, אני רואה את זה שם, אני מבקר שם ורואה שוב ושוב עדיין חוסר הפנמה, חתונה זה אירוע הדבקה. אירוע הדבקה שממשיך למשפחות לישוב, לאנשים. זה עובר מיישוב ליישוב. התחלואה הולכת וגדלה."

"רואים עלייה באוכלוסייה הכללית, חלק מהערים המעורבות, שכונות, הייתי השבוע באשדוד, ישבתי עם כל הנהלת העירייה וראש העיר. תחלואה שמטפסת לנו ביממה אחת מכ2100 ל3000 פלוס צריכה להדאיג את כולנו ואותי מאוד מדאיגה. זה השלב שאתה חושש שאתה מגיע להתקדמות מאריכים ותזכרו שיש לנו מערכת חינוך שנפתחה השבוע בצורה מלאה בכל הארץ, כן מערכת החינוך יכולה לגרום לעלייה בתחלואה."

גמזו הוסיף כי "במקביל כן השבוע הצלחנו להעביר את הרמזור שבעצם נותן לנו לדרג או ליצור מדרג של יישובים לפי רמת תחלואה. אני עומד מאחורי זה, הרמזור לא נגמר בצבעים שלו, הוא כלי ויכולת שלנו וכולנו ביחד לנתב את ההתערבות שלנו את הצעדים שהם ממוקדים באזורי התחלואה, זה הצעדים והמיקוד הניהולי שלנו ההתערבות שלנו, התמיכה העזרה והסיוע לכל אותם ערים. ערים אדומות זה לא אות קין, לא צריך להיות ככה. זה מקומות שבהם רוצים לשים יותר אמצעים, יותר התערבות ויותר מעורבות שלנו. לעזור לצאת ממעגל התחלואה. הנחתי היום את פיקוד העורף לתת את מירב הסיוע, כולל בדיק'ות, חקירות, סיוע ניהולי לכל הערים האדומות כך אנחנו רואים את זה."

"סיבה נוספת שאנחנו מגבילים תנועה, עיר כזאת גורמת לעליה בתחלואה בערים אחרות ממנה ואליה. אנחנו רואים את זה במיוחד בחברה הערבית, במיוחד בחברה החרדית, רואים את זה, זה קורה מעיר לעיר מעורבת, לשכונה חרדית. ממודיעין עלית, מבני ברק לשכונות באשדוד. זה קורה כל הזמן. זה בעצם מכוון אותנו להדבקה או לתחלואה בכל רחבי מדינת ישראל, כאשר נהיה מול ההיקפים הללו, לא נצליח לשלוט במצב. זה הרגע שבתי החולים יקרסו. מי שלא חובש מסכה יורק בפרצוף של רופא או אחות בבית חולים." אמר גמזו.

שידור חי:

תגובה אחת

  1. די לשקר לציבור עם הפייקורונה כל הערים האדומות לטענתכם אלא מקומות שלא עושים בדיקות כי הציבור הבין את השקר שלכם .אתם מחפשים את הdna של הציבור בלבד

Back to top button