חדשות הארץ

המחאה נגד רה"מ בירושלים: מפגינים פרצו מחסומים, 2 שוטרים נפצעו

אלפי בני אדם מפגינים בשעה זו (שבת) סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, זאת לאחר שקיימו צעדה, ללא אישור המשטרה, מגשר המיתרים עד למעון. זאת לאחר שבמהלך הלילה 13 בני אדם נעצרו בחשד לניסיון גניבה של מחסומי משטרה המוצבים סמוך למעון ראש הממשלה. כמו כן, מאות בני אדם מפגינים סמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה.

המשטרה עיכבה לחקירה מפגין לבוש בדמות אישה עירומה שהגיע למתחם המחאה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. מהמשטרה נמסר כי עיכוב נעשה על רקע כך שזהו "אופן שעלול להוות הטרדה מינית כלפי הציבור".

צילום: יפה יוסף

מפגינים פרצו מחסומים של המשטרה בצומת כיכר צה"ל בירושלים, שני שוטרים נפצעו בעימותים. מהמשטרה נמסר: "במהלך תהלוכה בלתי חוקית שמתקיימת בירושלים, הגיעו המפגינים לאזור צומת כיכר צהל, שם פרצו בכוח חסימה של המשטרה. 2 שוטרים נפצעו. המפגינים לא נשמעים להוראות כוחות המשטרה, וחלקם מתעמתים עם השוטרים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן



צילום: יפה יוסף

לפני קיום ההפגנה נמסר מהמשטרה: "משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה ייפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, פגיעה בציבור ובקיומן התקין של המחאות, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה. אנו קוראים למשתתפי ההפגנה להימנע מגילויי אלימות ופרובוקציה. שוטרי משטרת ישראל ערוכים ונכונים, בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור, לאפשר לכל חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך גם את חופש הביטוי והמחאה. באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג״צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה."



צילום: דוברות המשטרה

להלן הסדרי התנועה: המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

צילום: יפה יוסף

מוקדם יותר היום, פעילי מחאת "הדגלים השחורים״ מחו השבוע ה-11 ברציפות בגשרים וצמתים ברחבי הארץ כנגד השחיתות השלטונית וקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. מטעם ראשי המחאה נמסר: "אזרחי ואזרחיות המדינה יוצאים למחות נגד נאשם בפלילים שמרסק את המדינה. למדינת ישראל היו את התנאים המיטביים להתמודדות עם הקורונה למעט דבר אחד: נאשם בפלילים שמכהן כראש ממשלה ועסוק מבוקר עד ערב בהסתה וניהול משפטו. אותו נאשם הוא המנהל הגרוע בהיסטוריה של המדינה שעכשיו עסוק בלהאשים את כל העולם בכישלונות שלו. נמשיך למחות עד שלאזרחי ואזרחיות המדינה יהיה את מה שמגיע להם: ראש ממשלה נקי שעסוק בניהול ענייני המדינה. ביבי, אם נשארה בך אהבה למדינה: תתפטר!״

צילום: הדגלים השחורים
צילום: הדגלים השחורים
צילום: הדגלים השחורים

תגובה אחת

  1. כל 24 המנדטים, של גוש המרכז שמאל, משתוללים בירושלים, ו קוראים למנהיג הימין, שמייצג 65 מנדטים, ו45% התאמה לראש ממשלה, להתפטר.
    והוא? הוא אפילו לא סופר ותם, מלהטט בזירה העולמית ומוביל בסקרים.

    הם לא שמים לב, שבל שבוע שהם ממשיכים להשתולל, ולקלל, הכח של ביבי רק עולה, וזה בדיק מה שקורה לשמאלנים באמריקה,שהתפתו לרכב על גלים של שנאה ואלימות , ועכשיו משלמים בסקרים.

Back to top button