צרכנות

רכב חשמלי בישראל- לא מה שחשבתם

לא לעשירים בלבד, קל לתפעול והולך לשנות לכולנו את החייםרכב חשמלי הוא הדבר הבא בעולם הרכב וזה הזמן להתעדכן במה שקורה בעולם ובעיקר במה שקורה בתחום כבר עכשיו בישראל.

בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים קיצוניים במזג האוויר יותר מאי פעם. השינויים הללו משפיעים על החיים של כולנו ויש להם סיבה עיקריתזיהום האוויר. אלא שבעשורים האחרונים מדינות רבות וגופים גדולים הבינו את גודל האסון והחלו לנקוט בצעדים ממשיים לתיקון של הבעיה מתוך חשש לעתיד כדור הארץ ולדורות הבאים.

הצעדים שנעשו ועדיין נעשים הם דרך חקיקה מגבילה ואיסור של פליטת זיהום וגם דרך תמריצים כספיים על מנת לעודד את הציבור להשתמש באנרגיות פחות מזהמות. באופן קצת מפתיע, אחד הענפים שאימץ את המהלך להפחתת זיהום האוויר הוא ענף הרכבים שבמשך עשורים היה אחד הגורמים המרכזיים לזיהום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שוק הרכבים העולמי השתנה בשנים האחרונות והמגמה שלו היא הרצון לשמור על אוויר נקי יותר. השינוי המרכזי בענף הוא המעבר מרכב המונע על ידי דלקים מזהמים, לרכב חשמלי שלא פולט זיהום. בנוסף, במקום תחנות דלק, יש יותר ויותר תשתיות נקיות לטעינת רכבים חשמליים הפזורות בערים ובדרכים.

יצרניות הרכב הגדולות בעולם מייצרות יותר ויותר רכבים חשמליים ומצהירות שבעשורים הקרובים הן יפסיקו לייצר רכבים המונעים על ידי בנזין. נתוני המכירות באירופה, ארצות הברית ואסיה מראים גידול מתמיד באחוזי הקנייה של רכבים חשמליים ויחד עם תשתיות הטעינה המתרחבות, הקנייה ונוחות התפעול שלהם הופכים את העסק לכדאי, שלא לדבר על הרווח הגדולאוויר נקי יותר ופחות רעש בתוך הערים.

ומה קורה בישראל? ובכן, יש בישראל רכבים חשמליים ואפילו לא מעט. בנוסף, תשתיות הטעינה בארץ מתרחבות גם מספרית וגם גיאוגרפית, דבר המעיד על שינוי במדיניות שהיתה רווחת עד כה.  כדי לקדם את הנושא עוד יותר, משרד האנרגיה קבע יעד שהרכבים בארץ ייסעו באמצעות גז או חשמל וזאת עד לשנת 2030.

מחקר תחבורתי שפרסם המשרד הראה שעל מנת ליצור שינוי אמיתי, מספיק שיהיו בארץ כשלושה אחוזים מקוני הרכב שירכשו רכב חשמלי כדי להגיע למאסה קריטית שתיצור שוק מקומי לרכבים הללו. נתון חשוב במחקר הזה הוא הידע של הצרכנים בנושא. נראה שהנהגים בישראל עדיין נאמנים לרכב המונע על ידי בנזין, אך ככל שמספקים להם נתונים מדויקים יותר על קנייה ואחזקת רכב חשמלי, התשתית והכדאיות הכלכלית, רמת הידע שלהם עולה וכך גם הרצון לרכוש רכב כזה.

חשוב לציין שאולי המחיר הראשוני של הרכבים החשמליים הוא מעט גבוה, אך התחזוקה השוטפת היא זולה מאחר וברכב חשמלי יש פחות רכיבים מכניים ובטווח הארוך מדובר ברכישה כדאית מבחינה כלכלית. בנוסף, בעוד שהמס על רכבים רגילים בישראל עומד על למעלה משמונים אחוזים, המס על רכבים חשמליים עומד על עשרה אחוזים בלבד.

אז אילו רכבים חשמליים זמינים לקנייה בארץ כבר עכשיו? ישנם לא מעט דגמים, החל מרכבים קטנים, דרך רכבים משפחתיים ועד לרכבי שטח ויוקרה. אם ניקח לדוגמא רכב קטן כמו רנו זואי, נוכל לראות רכב חשמלי שיש לו טווח נסיעה מרשים של שלוש מאות ושישה קילומטרים לטעינה אחת. הרנו זואי הפך לרכב הפופולרי ביותר באירופה בחודשים האחרונים והמחיר שלו בארץ מתחיל ממאה ושלושים אלף שקלים.

בקטגוריית המשפחתית, יש את ניסאן ליף, רכב מרשים טכנולוגית ונחשב מאוד פופולארי בעולם. טווח הנסיעה שלו הוא מאתיים ושבעים קילומטרים לטעינה ומחירו בארץ מתחיל במאה ושישים אלף שקלים.

בקטגוריית רכבי SUV חשמליים, ניתן למצוא כאן את אאודי e-tron בעל שני מנועים חשמליים עוצמתיים, עם סוללה בהספק גבוה שמאפשרת לרכב טווח נסיעה של למעלה מארבע מאות קילומטרים לטעינה אחת. לדגם הזה יש אפשרות לטעינה מהירה שמאפשרת להשיג כשמונים אחוזים מהסוללה בחצי שעה של טעינה. המחיר של הרכב נע בין ארבע מאות עשרים ושבעה אלף שקלים לחמש מאות ועשרים אלף שקלים.

רכב נוסף שנכנס השנה לישראל הוא הGE 3 שהוא ג'יפ קטן של חברת GAC הסינית, בעל טווח נסיעה של למעלה משלוש מאות קילומטרים לטעינה, יש בו אביזרי נוחות ובטיחות מגוונים ומחירו כאן הוא מאה שלושים ותשעה אלף שקלים.

לאלו שמחפשים רכב יוקרה, ניתן לקנות בארץ יגואר מדגם I-PACE שזכה בפרס רכב השנה באירופה לשנת 2019. היגואר I-PACE בעל ביצועים מרשימים, מאיץ מאפס למאה בפחות מחמש שניות, יש לו סוללה חזקה וטווח נסיעה של ארבע מאות ושבעים קילומטר לטעינה אחת. המחיר של היגואר כאן מתחיל בכארבע מאות וחמישים אלף שקלים.

ישנם דגמים נוספים כמובן וחוץ מהם, גם חברת טסלה מתכוונת להגיע לארץ. טסלה מייצרת ומוכרת רכבים חשמליים ברחבי העולם בהצלחה רבה כבר למעלה מעשור והגיעה אפילו לשכנה שלנו, ירדן. לפני שטסלה תתחיל למכור רכבים באופן רשמי, צפוי שהיא תפרוס רשת של עמדות טעינה מהירות ברחבי הארץ, כך שהקונים יקבלו ישר את חווית הנהיגה הכוללת של החברה, ממש כמו בשאר העולם.

תוכלו לקרוא פרטים נוספים באתר:

https://www.evm.co.il

 

Back to top button