משפטי/פלילי

"פעלו באכזריות רבה": בן 38 מואשם בסחיטה באיומים ובכוח

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אמרה קאסם, בן 38, בגין סחיטה באיומים וסחיטה בכוח.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלעד דיין, המתלונן ואחרים פנו לנאשם על מנת שישמש בורר במחלוקת הנוגעת לתשלום בגין מפגש אינטימי שקיימו. לאחר הבוררות פנה המתלונן לצד שכנגד, נפגש איתו והעביר לו תשלום נוסף. על רקע זה גמלה בליבו של הנאשם החלטה לסחוט את המתלונן באיומים ובכוח יחד עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה.

במסגרת תכנית הסחיטה הורה הנאשם למתלונן להגיע לחדר שכור במלונית ביפו, סיפק לו סמים, איים עליו ותקף אותו שלא כדין, ביחד עם האדם הנוסף. לבסוף הודיע הנאשם למתלונן, על דעת האדם הנוסף, כי פגע במילתו בכך שהפר את "פסק הבוררות" שנתן ולכן הוא נדרש לשלם לו סך של 80,000 ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משהביע המתלונן התנגדות לתשלום, הורה הנאשם לאדם הנוסף לשלוח "צוותים" לחבריו של המתלונן, וכי הוא דורש "שיקבלו מכות עד שיאבדו את ההכרה, שמכוניות יעופו באוויר ואז תביא אותם לפה על אלונקה, שיחליטו מה הם עושים עם ה-80,000 ש"ח". לאור חששו של המתלונן שמא יפגעו בחבריו הסכים לשלם לנאשם את הקנס.

עוד באותו ערב העביר המתלונן לנאשם ולאדם הנוסף כמחצית מהסכום, ובבוקר למחרת העביר המתלונן את יתר הסכום. בשל מעשה הסחיטה וחששו של המתלונן מפני הנאשם והאדם הנוסף, שילם המתלונן למשיב ולאחר סך של 79,000 ש"ח.

בבקשת המעצר כתב עו"ד דיין כי: "…מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח נסיבות ביצוע העבירות, בהן קשר המשיב קשר עם אחר לסחוט בצורה אלימה ואכזרית את המתלונן, שסומן על ידם כ"טרף קל". לשם הוצאת תכניתם העבריינית אל הפועל רקמו המשיב והאחר תכנית סדורה על מנת ליצור חוב יש מאין, באמצעותו יסחטו כספים מהמתלונן באלימות ותוך הפעלת לחצים נפשיים קשים. המשיב והאחר פעלו באכזריות רבה ולראיה הביא את המתלונן למצב נפשי קשה ביותר – כל זאת עבור בצע כסף."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button