חדשות הארץ

חברת החשמל מסרבת לתקן את התקלה, ו- 3,000 ילדים נותרו ללא חשמל בכיתות

בעוד בבתי הספר בכלל המדינה מתמודדים עם הקפסולות ועם מגבלות הקורונה, הבעיה אצל 3,000 ילדי גני הילדים ובתי הספר היסודיים בישוב הבדואי אל סייד בנגב – היא הרבה יותר בסיסית. אין חשמל בכיתות- ולכן אין חשמל ואין מזגנים.

לפני כשבוע עמוד חשמל מרכזי שמספק חשמל למתחם מערכת החינוך של הישוב הבדואי אל סייד עלה באש. לא ברור כרגע אם זו תקלה או הצתה מכוונת. כך או אחרת אספקת החשמל לכלל המתחם שבו לומדים כ-3,000 ילדים הופסקה. הישוב שייך למועצה האזורית אל קסום ומהמועצה פנו בבהילות לחברת חשמל שתבוא ותתקן את התקלה החמורה לפני שהכיתות ייפתחו ב-1 בספטמבר.

אולם בחברת חשמל הגיבו אחרי בדיקה ראשונית כי יטפלו בתקלה רק אם המועצה תשלם את עלות התיקון שכן מדובר בהצתה מכוונת של עמוד החשמל המרכזי והתופעה חוזרת ונשנית. במועצת אל קסום זעמו : "תשובה כזאת לא היו מקבלים בישוב יהודי. מדובר במתחם ציבורי, לא בבתים פרטיים של הישוב. אם הייתה הצתה או תקלה זה עניין למשטרה אבל אם חברת החשמל לא תתקן את התקלה לאלתר – 3,000 ילדים לא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים." בחברת חשמל לא קיבלו את הטענות והחליטו לא לתקן את התקלה עד לתשלום מלא של הנזקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה היועץ המשפטי של המועצה עורך הדין עבדאללה דכוור פנה בעתירה לבית משפט השלום וביקש להוציא צו עשה כנגד חברת חשמל שקודם כל תבוא ותתקן את העמוד שנשרף, כדי לאפשר לתלמידים להתחיל את שנת הלימודים כראוי. בית המשפט החליט לקבוע דיון בנושא רק ב-14 בחודש. בינתיים חלק גדול מהתלמידים לא מופיעים ללימודים בשל החום הרב והיעדר חשמל בכיתות שלא לדבר על מיזוג אוויר. עורך הדין דכוור הודיע כי בכוונתו לעתור שוב לבית המשפט כדי להקדים את הדיון בעתירה שכן נגרם נזק בלתי הפיך ל-3,000 תלמידים ולבני המשפחות שלהם.

ראש מועצת אל קסום סלאמה אל אטראש אמר : "לא יעלה על הדעת לנהל משא ומתן משפטי וביורוקרטי על הגב של 3000 ילדים שמבקשים להתחיל את שנת הלימודים. זו שערורייה ואני מצפה גם משרד החינוך להתערב ולפתור את המחלוקת עם חברת החשמל."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

3 תגובות

  1. רק אם הם ישלמו פתאום יפסיקו ההצתות והגנבות, ככה זה, מצידי שיטילו היטלי שמירה על כל היישוב, מקווה שבית משפט לא ייתן יד לפשע

  2. סימו לב לטענת חברת החשמל. זה ספורט לאומי אצלם לגרום נזק לרכוש של המדינה. אז הפעם הם גם יסבלו קצת מהספורט הז.

  3. הלו…! בישוב יהודי לא שורפים עמודי חשמל ⚡ כדי לגנוב מתכות.
    גנבים ובכיינים.
    מומחים בפגיעה בתשתיות המדינה.
    נמאסתם!

Back to top button