משפטי/פלילי

הפרקליטות מערערת על זיכוי הנאשמים בלינץ' בתחנה המרכזית בב"ש

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (ראשון) לבית המשפט העליון הודעת ערעור על זיכויים של שני נאשמים באירוע הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, במהלכו נגרם מותו של נתין זר מאריתריאה, אבטום זרהום ז"ל.

כזכור, בתאריך 18.10.2015, התרחש פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו רצח מחבל את החייל עומרי לוי ז"ל. בשל הירי, החלו עוברי אורח ששהו בתחנה לנוס לכל עבר, וביניהם אבטום זרהום ז"ל. מחמת טעות טרגית, המנוח זוהה על ידי קצין הביטחון של התחנה כמחבל, והוא ואחרים ירו במנוח, אשר נפגע בפלג גופו העליון ונפל על הרצפה כשהוא מדמם. כשלוש דקות לאחר מכן, יעקב שמבה- חייל צה"ל בעת האירוע, בעט בחוזקה במנוח בפלג גופו העליון, וכעבור כשתי דקות נוספות, רונן כהן- קצין שב"ס בעת האירוע, השליך ספסל על המנוח, ובעט בעוצמה בראשו.

כתב האישום ייחס לנאשמים ביצוע עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את הנאשמים מחמת ספק סביר, בקיומו של סייג הגנה עצמית מדומה. שני הנאשמים הנוספים באירוע, דוד מויאל ואביתר דמרי, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של התעללות בחסר ישע. לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, מעשיהם של הנאשמים נעשו מתוך נקמה גרידא, ולא בשל תחושת סכנה, וכי מסקנתו של בית המשפט המחוזי הנכבד ביחס לכך הינה שגויה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט העליון ארכה של 15 יום להגשת נימוקי הערעור.

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

Back to top button