בריאותחדשות הארץ

קופ"ח כללית רכשה 1,800,000 מנות של חיסוני שפעת

מבצע חיסוני שפעת לחורף 2020-2021 יתנהל לצד המאמצים לבלימת קצב התפשטות נגיף הקורונה. המשימה הראשונה תהיה לחסן במהירות ובפרק זמן קצר את האוכלוסיות בסיכון על מנת לשמור על חייהם ובריאותם ולספק להם הגנה מפני מחלת השפעת וסיבוכיה. לאחר מכן המבצע יורחב ליתר הלקוחות ובהתאם למלאי החיסונים.

השנה כללית הצטיידה בכמות שיא של חיסוני שפעת: 1,800,000 חיסונים נגד 4 זני שפעת ובהם 100,000 חיסונים בתרסיס (פלומיסט) המיועדים לגילאי 2-49. החיסונים יסופקו במספר פעימות. משלוח ראשון של כ-130,000 חיסונים יתקבל השבוע ויתר המשלוחים יגיעו בשלבים שונים במהלך אוקטובר ועד לתחילת נובמבר. המבצע יחל השבוע עם הפצת מלאי החיסונים הראשון כאשר בשלב זה יחוסנו באופן יזום ופרטני מטופלים הנמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר ומרותקי בית.

בתיאום עם משרד הבריאות סדר מתן החיסונים ואופן הזימון לקבלת חיסון יתנהל בצורה המותאמת למצב לנוכח מגיפת הקורונה. בשלב ראשון יחוסנו אוכלוסיות בסיכון ומרותקי בית בתיאום עם משה"ב ובהתאם למודל הנקודות שפותח על ידי מכון כללית למחקר המזהה אוכלוסיות בסיכון על פי הפרופיל הבריאותי האישי שלהם. המטופלים יקבלו באופן יזום זימון לקבלת חיסון. מרותקים לביתם יחוסנו באמצעות צוותים שיגיעו לבתיהם ונוסף צוותים רפואיים יהיו בין המחוסנים בסבב הראשון כדי שיהיו מוגנים בפני תחלואה בחורף. לאחר השלמת החיסון של אוכלוסיות בסיכון יורחב המבצע לחיסון ילדים, נשים הרות וליתר הלקוחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דודסון אמר: "אנו נערכים מזה כ-5 חודשים למבצע חיסוני השפעת. ההיערכות החלה במאמצים גדולים לרכוש כמות גדולה ככל הניתן של חיסונים, קביעת סדר מתן החיסונים ותיעדוף המטופלים לקבלת החיסון. כמו בתחומים רבים נוספים השנה המבצע מורכב ונעשה בצל החשש מגל תחלואה צולב של קורונה ושפעת בחורף. ערבות חברתית והדדית מחייבת למקד מאמצים כדי להגן מפני השפעת על האוכלוסייה בסיכון גבוה ולאחר שנשלים הליך חיסון של אוכלוסיות אלה המבצע יורחב".

פרופ' דודסון מוסיף: "להקטנת היקפי תחלואה בשפעת באמצעות חיסון, יש ערך רב שכן הדבר יסייע בהקטנת העומסים במערכת הבריאות – במרפאות ובבתי החולים – ויפנה את הצוותים הרפואיים להתמודדות עם תחלואת הקורונה ומחלות השגרה. שיתוף הפעולה של הציבור והקשב שלו לקצב התקדמות המבצע הוא חיוני להצלחתו ולניהולו. לקוחות כללית מתבקשים להגיע לקבלת חיסון רק כאשר יקבלו זימון ייעודי. ברגע שהמבצע יורחב נעדכן בהתאם. כלל הצוותים שלנו בשטח ערוכים לתת מענה".

מודל מכון כללית למחקר לאוכלוסיות בסיכון: :

אוכלוסיית היעד לקבלת החיסונים נקבעת בתיאום עם משרד הבריאות. מאחר שהחיסונים יגיעו השנה בהדרגה, אוכלוסיית היעד המוגדרת לפי משה"ב תחולק לקבוצות חיסון לפי דרגת הסיכון של כל אדם לתחלואה קשה בקורונה וזאת על פי מודל הנקודות של מכון כללית למחקר. ראשית יוזמנו להתחסן לקוחות כללית שנמצאים בקבוצת הסיכון המירבי לתחלואה קשה בקורונה, אחריהם לקוחות אשר נמצאים בקבוצת הסיכון הגבוה, ולבסוף לקוחות שנמצאים בקבוצת הסיכון הרגיל. רמת הסיכון של כל אדם נקבעת לפי מספר נקודות הסיכון שלו וקבוצת הגיל שלו. יודגש שהזימון של מטופלים בסיכון יעשה באופן יזום על ידי הצוותים הרפואיים. לינק להערכת רמת הסיכון באופן עצמאי על פי מודל הנקודות של כללית: https://www.clalit.co.il/he/your_health/family/Pages/underlying_conditions.aspx

כאמור, בשלב הראשון החיסונים יינתנו רק בזימון יזום של המטופלים בסיכון אשר יקבלו מסרון (sms) לתיאום מועד לחיסון או יזומנו בשיחות טלפון בהם יתאמו להם תור לקבלת חיסון. כדי למנוע התקהלויות ולשמור על הפרדה בין המגיעים לקבלת החיסון לבין יתר המטופלים החיסונים יינתנו במתחמים ייעודים לחיסון שפעת כגון: מתחם דרייב-אין, מוקדים שיפעלו מעבר לשעות הפעילות השגרתיות, מתנ"סים ובמרפאות ייעודית ששעות הפעילויות שלהן יורחבו. כמו כן, בערים שונות יינתנו חיסונים גם במוקדי רפואה דחופה, המידע המלא בנושא יפורסם באתר כללית.

צילום: דוברות כללית

Back to top button