חדשות הארץ

ביטוח לאומי: 40 מיליון ש"ח יועברו לאזרחים ותיקים סיעודיים

הביטוח הלאומי ישלם היום (ראשון) כ-40 מיליון ש"ח לכ-22,300 אזרחים ותיקים סיעודיים עבור שירותי סיעודי שלא נוצלו בעקבות הקורונה.

בעקבות נגיף הקורונה, אזרחים ותיקים הזכאים לקצבת סיעוד מהביטוח הלאומי חששו להכניס מטפלים סיעודיים לביתם או לחילופין נמנעו להגיע למרכזי היום לקשיש כך שהם לא קיבלו את מלוא הטיפול והשירות לו הם זכאים. עם תחילת המשבר, אפשר הביטוח הלאומי לכל זכאי הסיעוד להמיר את שעות השירותים שלהם בכסף וזו בהתאמה למצב השורר מאז תחילת התפשטות הנגיף.

הביטוח הלאומי מצא כי חלק מהזכאים שלא קיבלו שירות, לא שינו את תכנית הטיפול ולא ביקשו לקבל את הקצבה בכסף. בהתאם למדיניות השירות הוחלט בחודשים האחרונים לאתר את אותם סיעודיים ומשפחותיהם שלא מיצו את מלוא זכויותיהם כדי להחזיר להם את התשלום עבור שירותי הסיעוד אותם לא קיבלו במהלך חודשי מרץ ואפריל. לאחר בדיקה מקיפה, הביטוח הלאומי איתר כ-22,300 קשישים מקבלי קצבת סיעוד שלא השתמשו בשירותים הקבועים להם ולא פנו לקבלת הקצבה והיום (6.9) יועברו אליהם באופן אוטומטי כ- 40 מיליון ש"ח לחשבונות הבנק. כמו כן, כחלק מהמהלך, בחודש זה (ספטמבר) יבוצע תשלום נוסף עבור השירותים שלא סופקו לאזרחים הוותיקים הסיעודיים בחודש מאי 2020.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מידע על קבלת קצבת הסיעוד בכסף בקישור הזה: https://www.btl.gov.il/About/news/Pages/sieod-haraca.aspx

Back to top button