חדשות הארץ

הסגר נדחה: הלימודים בבני ברק יתקיימו מחר כרגיל

טרם הצליחו שרי קבינט הקורונה לגבש את רשימת הערים האדומות שידרשו להיכנס לסגר ובשל דחיית ישיבת הקבינט למחר נדחתה גם ההחלטה על הסגר שהייתה אמורה להיכנס הערב לתוקפה בלמעלה מ-40 ערים.

בעיריית בני ברק הודיעו כי בשל העיכוב בהחלטת הממשלה על אישור ההגבלות על הערים השונות, הלימודים מחר יתקיימו כרגיל בכל מוסדות החינוך.

סגר בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

היום התכנסה ועדת הקורונה כנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון ובה נאמרו דברים נחרצים בקשר להטלת הסגר על הערים האדומות בין היתר על ידי ד"ר אמיר שחר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בלניאדו. ד"ר שחר ציין כי "נתוני החולים המאומתים, החולים קשה והמונשמים יציבים כבר שבועות רבים, ואינם גורמים לקריסת מערכת הבריאות ובתי החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' אודי קמרון, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, וחוקר מערכות הגנה של חיידקים מפני נגיפים, חזר על הערכות-היתר של נפטרים וחולים במגפה עם תחילתה – שלא התממשו. הוא הזכיר את התנהלותה של שבדיה בתחילת המגפה שכיום היא מדינה 'ירוקה', ולכן לא היה, וגם כיום אין צורך, בסגר. הוא הדגיש כי "כל המפחידים ודורשי המגבלות טעו בהערכותיהם הקודמות". גם פרופ' אריאל מוניץ, מהמחלקה למיקרוביולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, תמך בנתונים והערכות אלו. "אפילו צרפת בה היה גל ראשון עם תמותה רבה, חווה כעת גל שני משמעותי – עם אפס תמותה".

צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביא את הצעת של הסגר הלילי על הערים האדומות אמר אמש כי "הקורונה לא מבחינה בין עמים וגם לא בתוך עמים. בסופו של דבר היא מכה בכולם, רק שהיא עושה זאת במינונים שונים, בזמנים שונים, במקומות שונים. כרגע בישראל יש עשרות ערים אדומות. עיר אדומה נבחרת לא לפי התנכלות או לפי החלטה שרירותית, היא נבחרת לפי תוצאות מדעיות – מספר החולים וקצב התחלואה, כרגע זה ממוקד בעיקר ביישובים ערביים וביישובים של הציבור החרדי".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני רוצה להביע הערכה למנהיגי הציבור הערבי שהוא יקר לי, שבאו אלי ואמרו 'ראש הממשלה, תטיל עלינו הגבלות'. זה סימן לאחריות. אני רוצה להביע את אותה הערכה למנהיגי הציבור החרדי שאמרו לי את אותו הדבר ולכלל הציבור החרדי שהוא יקר לי מאוד, ואתם יודעים כמה אכפת לי גם הלימוד תורה וגם התפילה – אלה דברים שהם חשובים לי כמו שהם חשובים לכם. עם זאת אני אומר – אנחנו חייבים לנקוט צעדים שמונעים את התפשטות התחלואה: בשמחות, בחתונות, בבתי הספר. אנחנו נעשה מה שצריך. נשעה זאת באחריות. אל תקשיבו לפופוליסטיים, אל תקשיבו לכל המתסיסים האלה – נעשה את מה שצריך כדי להגן עליכם ולהגן על כלל אזרחי ישראל."

Back to top button