חדשות הארץפוליטי / מדיני

שר האוצר: להגדיל את קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים ב-18 מיליארד ש"ח

שר האוצר, ישראל כ"ץ, והחשב הכללי, רוני חזקיהו פנו היום (שלישי) לקבלת אישורה של ועדת הכספים לטובת הגדלת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים ב-18 מיליארד שקלים נוספים, דבר המעמיד את סך היקף הקרן על 40 מיליארד שקלים.

בשל הימשכות השפעות התפשטותו של נגיף הקורונה על המשק ומספר הבקשות הגדול, נערך החשב הכללי לניצולה המלא של הקרן אשר צפוי להתממש תוך זמן קצר. משכך ונוכח היקף העסקים שפנו בבקשה לקבלת הלוואה מהקרן, פנה שר האוצר לקבלת אישורה של ועדת הכספים להרחבת ערבות המדינה על מנת להעמיד הלוואות נוספות בסכום כולל של עד 18 מיליארד שקל.

הגדלה זו באה לאחר שבסוף חודש יוני נפתח מסלול ייעודי לעסקים בסיכון מוגבר, במסגרתו מעמידים הגופים המממנים בקרן הלוואות בערבות מדינה בגובה של עד 60%, במטרה לסייע לעסקים שנפגעו באופן חמור מהתפשטות נגיף הקורונה וההגבלות על המשק או משתייכים לענפים בסיכון מוגבר, ועל כן התקשו לקבל אשראי במסלול הכללי בקרן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחילת פעילותה של הקרן אושרו כ-50 אלף בקשות להלוואות במסלול הכללי, בסכום ממוצע של 350 אלש"ח להלוואה, בהיקף כולל של כ-18 מיליארד שקל. במסלול המוגבר אושרו כ-1,600 בקשות להלוואה בסכום ממוצע של 580 אלש"ח להלוואה ובסכום כולל של כמיליארד שקל.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר: "הקרן להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה היא כלי נוסף בארגז הכלים שהעמידה עד כה הלוואות בסכום של כ- 18 מיליארד שקלים להתמודדות עם השלכות הקורונה שאיתם מתמודדים עסקים רבים והיא מאפשרת לנו לתת מענה רחב יותר לעסקים. הגדלת קרן ההלוואות תסייע לעסקים נוספים רבים בנוסף לעסקים שכבר כיום מקבלים כספים מקרן זו״.

החשב הכללי, רוני חזקיהו אמר: "בכוונתנו להמשיך ולהגדיל את היקף האשראי במסלולי הקרן השונים בכל שלב שיהיה צורך בכך, ולהסיר חסמים, על מנת לאפשר לעסקים, ובפרט לאלו שהמשבר הנוכחי פגע בהם בעוצמה, לקבל את האשראי שהם זקוקים לו על מנת לצלוח תקופה מורכבת זו".

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button