משפטי/פלילי

ילד בעל צרכים מיוחדים הותקף והושפל, המשטרה סגרה את החקירה

חקירת תקיפה שבוצעה נגד ילד בן 11 בעל צרכים מיוחדים נסגרה, למרות שהמשטרה חקרה חשוד במעשה שאף קשר עצמו לאירוע. סיבת סגירת החקירה על פי המשטרה היא היות ו"מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה עבורו". עןרך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הקטין ואימו הגיש ערר לפרקליטות המדינה בבקשה לפתוח את החקירה ולהביא לדין את התוקפים.

בערר תואר כיצד הותקף הילד, הנמצא על הרצף האוטיסטי, על ידי מבקרי פארק השעשועים 'מיי בייבי' בירכא "מרשי, שהינו חסר ישע, הותקף במכות חסרות רחמים בכל חלקי גופו בעת שהיה קשור ברתמה עם כל אבריו למתקן שעשועים. אימו שניסתה לסוכך עליו בגופה ספגה אף היא מכות קשות".

אימו של הילד הזעיקה משטרה למקום ואף הגישה תלונה במשטרת עכו באותו הלילה, אולם למעלה מחודש לא נעשו כל צעדי חקירה נגד החשודים. רק לאחר פניות חוזרות של האם ושל עורך הדין בלייכר החלה חקירה בנידון, שהביאה לחקירת חשוד שאף קשר עצמו לאירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות זאת "באופן תמוה וללא כל הלימה ביחס לאכזריות התקיפה, הנסיבות והנזק הרב שנגרם, קיבלו מרשיי לאחרונה הודעה על סגירת התיק, בעילה כי 'מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת המתאימה לבירורו'".

בערעורו הדגיש עו"ד בלייכר כי: "מדובר במעשה אכזרי ויוצא מגדר הרגיל, בעל השלכות רבות על המותקף. מעשה שלא ניתן לפוטרו כמשובת נעורים של התוקף. מה עוד שהמעשה נעשה בעידוד של חבריו ומשפחתו של התוקף". עו"ד בלייכר ביקש בשם המערערים לפתוח את תיק החקירה, לבחון העמדה של החשוד המרכזי לדין ולהורות למשטרה לחקור את התוקפים הנוספים ומשתפי הפעולה באירוע.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הילד ואימו כנפגעי עבירה מסר: "מרשי, שהינו על הרצף האוטיסטי, הותקף באכזריות ב'מיי בייבי' על ידי בן מיעוטים בעידוד של משפחתו, חבריו ועובדים במקום שהיו שותפים להשפלות ולתקיפות. האירוע גרם למרשי ולמשפחתו המאותגרים גם כך נזק בלתי הפיך בעל השלכות רבות. סגירת תיק כזה בעילה של אי התאמה להליך פלילי הינה עצימת עיניים ואטימות לב, אשר מאפשרת לעבריינים מהסוג השפל ביותר להמשיך ולשגשג במעשיהם הנפשעים".

התקיפה אירעה לפני כשנה, עת שהתה המשפחה בפארק השעשועים 'מיי בייבי' בירכא. הילד עלה בעזרת אימו למתקן שעשועים שהצריך את קשירתו ברתמה. או אז, החל אחד החשודים, בן מיעוטים, לחקות את תנועותיו של הילד וללגלג עליו יחד עם חבריו, אשר נצמדו למתקן מצידו השני. הילד החל לבכות "כשהוא מושפל ומפוחד, תוך שאמו פונה לחשודים בתחינה שיעזבו אותו לנפשו. בתגובה החלו החשודים לקלל את מרשתי בגסות רבה".

"לפתע הגדיל לעשות אחד החשודים.. והחל להכות את הילד בראשו ב'מכות רצח', תוך שהילד קשור ברתמה למתקן ואינו יכול להימלט. אמו של הילד ניסתה להגן עליו בגופה, וספגה אף היא מכות מהחשוד".

אב המשפחה ראה מרחוק את המתרחש ורץ לסייע לאשתו ובנו. באותה העת הגיע גם מנהל המתחם למקום, והורה לאחד העובדים להתיר את הילד מהרתמה ולהורידו מהמתקן. בינתיים המשיכו החשודים להשתולל, לקלל ולאיים.

אם המשפחה התקשרה למשטרה ותיארה באזניהם כי "אני נמצאת במיי בייבי, הרביצו לבן שלי בן 11, הוא ילד חסר ישע והם בורחים מפה.. הם תקפו את הבן שלי שהוא אוטיסט, בגלל שהוא לא עלה מספיק מהר לטעמם והם רצו את המתקן לעצמם. התחיל להרביץ לו מכות רצח כשאני מפרידה בינו לבין הבן שלי, בגוף שלי אני מנסה להגן עליו. הוא בוכה פה, וכאבי תופת וכולו סימנים כחולים".

משהבחינו החשודים שאם המשפחה משוחחת עם המשטרה החלו לצעוק לעברה, ואחד החשודים אף תקף אותה וניסה לחטוף מידה את מכשיר הטלפון הנייד.
בני המשפחה ניגשו להגיש תלונה במשטרה נגד התוקפים, שם נאמר להם כי המשטרה תבדוק את סרטוני האבטחה במתחם. בנוסף, אם המשפחה העבירה לחוקרים תמונות של החשודים שהספיקה לצלם. כאמור, למרות חקירת חשודים בתקיפה החליטה המשטרה לסגור את התיק.

אילוסטרציה. קרדיט: pexels

Back to top button