חדשות הארץ

השר עמיר פרץ בביקור אצל משפחת אבו אלקיעאן: באתי כדי לעשות צדק עם שמו של יעקוב

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ ביקר היום (חמישי) את משפחתו של יעקוב אבו אלקיעאן בחורה ובאום אלחירן, והביע את צערו על האירוע הטראגי: "אני פה קודם כל להביע צער רב על אובדן החיים, האירוע הטראגי שגבה חיים גם מהשוטר ארז עמדי לוי וגם מהאבא, האח, יעקוב אבו אלקיעאן. אני רוצה לומר באופן הכי ברור וחד משמעי: אנחנו באנו כדי לעשות צדק עם שמו של יעקוב. לא הייתה שום סיבה שהמשפחה, האלמנה שהיא מחנכת, יעברו תקופה שבה היה כתם על המשפחה, כתם על השם של יעקוב. כל אזרח במדינת ישראל צריך לדעת שכאשר אנחנו צריכים לבוא , להתנצל ולעשות מעשה ולהתייצב בפני המשפחה זו חובתנו."

צילום: דוברות שר הכלכלה עמיר פרץ

השר פרץ הדגיש: "אנו מגבים את מערכות החקירה והאכיפה ובמקום שצריך לקיים בדק בית צריך לעשות זאת, אך אין שום קשר בין המקרים. שום קשר. אני מברך את ראש הממשלה שהביע התנצלות ובכך סייע לטהר את שמו של יעקוב אך את שמו שלו הוא צריך לטהר בביהמ"ש. אני מברך את המשפחה שלא מדברת על נקמה אלא מבקשת להפוך את האירוע כמנוף לדו קיום, מנוף להכרה הדדית מחודשת בין החברה הישראלית כולה, החברה הערבית והחברה הבדואית בפרט".

צילום: דוברות שר הכלכלה עמיר פרץ

השר פרץ הודיע על הקמת צוות משותף עם שר המשפטים: "שוחחתי אתמול עם שר המשפטים וסיכמנו שנקים צוות מיוחד של משרד המשפטים ונציגים מטעמי, כמי שאחראי על ההסדרה הבדואית באזור, ונבחן מה צריך לעשות כדי לקדם מהר ככל האפשר את הסיוע למשפחה, לאלמנה כאן ולאלמנה באום אל חיראן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות שר הכלכלה עמיר פרץ

בסיום דבריו, השר פרץ הרגיש מחוזק ואמר למשפחה : "אתם לא באים לחפש נקמה אלא תשובה שתהיה בשורה לכל אזרחי מדינת ישראל בלי הבדל דת גזע ומין. אנחנו מקבלים את המסר שהחברה הישראלית כל כך זקוקה לה, במאמץ שלנו להתחיל תהליך של ריפוי ביחסים בין החברה הישראלית בכלל לחברה הבדואית. לקחתי על עצמי תפקיד לא פשוט. אני מכיר את האווירה הקשה שהייתה פה. יש לנו מחויבות לעשות הכל כדי לטפל בפצע הפתוח הזה״

Back to top button