משפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: "הוצא את נתניהו לנבצרות"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות "מהותית".

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה נכתב: "למרות היותו נאשם בפלילים חמורים והעובדה שההליך בעניינו תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בירושלים – ראש הממשלה תוקף ממרום מעמדו בראש הרשות המבצעת, את כלל מערכת אכיפת החוק, על שלל זרועותיה. כל זאת, על מנת לערער את אמון הציבור במערכת, מעמדה ואנשיה על מנת להשפיע על ההליך הפלילי בעניינו. במילים אחרות, על אף שראש הממשלה התחייב כי כהונתו בתפקיד תעמוד בהתאם למגבלות נרחבות בכל הנוגע למערכת אכיפת החוק – הרי שכל כהונתו כראש הממשלה היא למעשה בניגוד למגבלות אלה, שעה שהוא פועל במלוא המרץ על מנת לקעקע את האמון במערכת אכיפת החוק – במעמד הפרקליטים, שוטרי וחוקרי משטרת ישראל והשופטים, העושים את מלאכתם למען שמירה על שלטון החוק והציבור בישראל."

עוד נכתב: "דומה כי המטרה העומדת לנגד עיניו של ראש הממשלה היא מיטוט של מערכת אכיפת החוק והימלטות מאימת הדין – ברי כי אין ראש הממשלה יכול עוד להמשיך לנהל את ענייני הממשלה ובוודאי שלא בעת משבר הקורונה. דוגמה אחת לחוסר כשירותו הנ"ל ניתן למצוא בבקשתו לדחות את חקיקת תקציב המדינה לשנת 2020 ועל ידי כך לכפות תקציב המשכי עד לסוף שנת 2020; דוגמה אחרת ניתן למצוא בהחלטתו שלא לקיים ישיבות ממשלה שוטפות, או בקבלת החלטות הנוגעות למגפת הקורונה בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים ועל פי שיקוליו הפוליטיים בלבד. במצב בו ראש הממשלה פועל נגד מערכת אכיפת החוק באופן המנוגד למגבלות להן התחייב שלא לפעול ובמצב בו הוא עסוק בהליך הפלילי בעניינו מוטלת עליך החובה להכריז על ראש הממשלה כנבצר באופן זמני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוזכר בפנייה כי "בעבר כבר נדרש בית המשפט לסוגיית נבצרותו הזמנית של ראש הממשלה אולמרט, ונקבע כי הליך פלילי יכול להיות סיבה מספקת כדי שהיועץ המשפטי לממשלה יכריז על נבצרות זמנית של ראש הממשלה".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

7 תגובות

  1. מצוין.
    תודה בשם היושבים בציון.

    הגיע הזמן לקרוא/לצעוק:
    המלך הוא עירום.

    כולי תקווה שבתי המשפט ינהגו כבתי משפט במדינה מתוקנת ולא ימשיכו את נוהג הפחדנים (נשיא המדינה, בית המשפט העליון) ויפסקו מתוך פחדם מנתניהו ועושי דברו הנוהגים כמאפיה לכל דבר.

    כולי תקווה שבית המשפט יציל אותנו מידיו של זה שמחרב את מה שנבנה כאן אבן על אבן מתחילת תקומתנו,
    מזה שמביא עלינו את חורבן הבית השלישי.

  2. אז מדוע מנדבליט למרות כל ההכפשות כל ההתקפות הקשותך עדיין מהסס הוא פוחד מביבי אבל לא פוחד מסבלו של עם ישראל נורא ואיום

  3. לתנועת לאיכות השלטון אולי הגיע הזמן שתטפלו במשטרה המושחתת או בפרקליטות המושחתת.

  4. לאזרחית, את צודקת בדבריך על משטרת ישראל הבעיה עם יש שר שרוצה לעשות צדק מהר הפרקליטות או מנדלבליט מגנים על המשטרה המושחתת.

  5. עשרות חוקרים עשונקומבינה על נתניהו?
    כולל הדתיים מנדלבלחט שי ניצן ושר המשטרה הקודם שהוא מתנחל .
    נתניהו הרגת אותנו.

  6. כאזרחית במדינה מתבישת להיות אין מי שיגן על האזרחית משטרת ישראל הפכה לארגון פשע חשפתי שחיתות ברחוב שלי באתי עם כל הצילומים והסרטונים למשטרת גלילות מה אומר לי החוקר שהם לא מטפלים בזה אפילו לא ניסה להסתכל ובנוסף לככה אני ידעתי מכיון שכל הדיירים בבטחון עצמי שמשהו מסריח מאוד הם עומדים מאחוריהם השכן הכה אותנו מכות רצח ולא היה חסר לרצח ניסה לדרדר אותנו מחדר מדרגות כסף של מזוודות עולים לתושבים רחוב קטן ללא מוצא שהפך לעליה לרגל משטרת ישראל אין כלום היא מאמצת אנשי פשע זה הזוי לצערי זה אבל קיים בושה למדינה בושה לאנשי החוק ביקשנו שקיפות על הנעשה אך זה משהו קהילתי רחב הקף בחסות המשטרה והקהילה הון שלטון עולם תחתון כבר שש שנים

Back to top button