מבזקים

המרכז הישראלי להתמכרויות: הפיצולים במשרדי הממשלה מקשים

הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת בראשות חה"כ מיכל קוטלר וונש (כחול לבן) סיירה היום (חמישי) במרכז הישראלי להתמכרויות, מרכז קליני אקדמי שנוסד במטרה להוביל את הטיפול בהתמכרויות, להכשיר אנשי מקצוע ולקדם את המחקר, המניעה והמדיניות הלאומית בתחום. בסיור השתתפו חברי הכנסת יוסף טייב (ש"ס) ואליהו ברוכי (יהדות התורה).

נציג המרכז, פרופ' שאול לב- רן, סיפר לוועדה על אודות המרכז והסביר כי במסגרת הגבלות הקורונה הם מספקים מענים לפונים באמצעות המדיה המקוונת, כגון יישום זום וכולי. הפרופ' אמר כי "ההתמכרות נולדת מתוך טראומה שגודלת באדם וגורמת לסבל לאחר מכן, טראומה מקורה הזנחה של צרכים רגשיים".

עוד הוסיף והסביר על הקושי שיוצרים הפיצולים במשרדי הממשלה וחלוקת התקציבים בין משרדי הרווחה ומשרד הבריאות, כאשר במשרד הרווחה מקבלים 180 מיליון שקל לטיפול בהתמכרויות ובמשרד הבריאות מגיעים לכ- 120 מיליון שקל לטיפול בהתמכרויות. הדבר מקשה לבחור מי מבין שני המשרדים אמון על הטיפול בפניות המוסדות השונים עוד מתחילת דרכם, בניסיון לקדם מהלכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לב- רן הוסיף כי "מבקשים ממי שדורש טיפול דמי רצינות שיכולים להגיע ל- 10 שקלים ובזמן הקורונה העברנו את הטיפול שלנו לטיפול מקוון, מכיוון שהייתה עלייה בפניות אלינו וניתן היה לראות רבים שחזרו למעגל ההתמכרות. ובעניין הצבא הכשרנו 160 קב"לים בשנה שחלפה".

צילום: pexels

Back to top button