חדשות הארץ

יו"ר ההסתדרות: סגר כללי ומחמיר – מכת גרזן לכלכלה הישראלית

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס הבוקר (ראשון) להחלטת הממשלה הצפויה להכריע על סגר, וקרא לשרים לשקול בכובד ראש את החלטתם *** "שיתוק מלא של המדינה בשלב הזה, במקום פעילות דיפרנציאלית בערים האדומות, היא בחירה הרת גורל שתשפיע על כל החברה הישראלית להרבה שנים קדימה"

לקראת הדיון הדרמטי בממשלה שצפויה להכריע בשעות הקרובות על הסגר, יושב ראש ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התייחס הבוקר (ראשון) לסוגיה וקרא לשרים לשקול בכובד ראש את החלטתם: "ההחלטה על סגר כללי ומחמיר, בשעה שישנן חלופות אחרות שמאפשרות להשיג שליטה על המגיפה, היא בבחינת מכת גרזן לכלכלה הישראלית. איזה מסר זה מעביר לציבור אם סוגרים אנשים בבתיהם, גם במקומות שבהם שולטים על נתוני התחלואה? לא ככה לומדים לחיות עם הקורונה".

בר-דוד ציין כי "שיתוק מלא של המדינה בשלב הזה, במקום פעילות דיפרנציאלית בערים האדומות, היא בחירה הרת גורל שתשפיע על כל החברה הישראלית להרבה שנים קדימה. סגר רחב נוסף הוא גזר דין מוות לעסקים ולמקומות עבודה רבים, ודחיפה של מאות אלפי ישראלים אל מתחת לקו העוני. כל החלטה שתתקבל היום חייבת לקבל ביטוי מיידי בפיצוי מוסכם של העצמאים שירד לשטח בזמן אמת", הוסיף יו"ר ההסתדרות. "למקבלי ההחלטות אסור לחזור על הטעויות הקריטיות שנעשו כאן בניהול המשבר לפני כחצי שנה. אף אחד לא יודע מה צפוי שיהיה כאן מבחינה בריאותית אבל מבחינה כלכלית, ניתן לומר כבר עתה כי אנו עדים לאסון שייקחו שנים ארוכות להתאושש ממנו. על כתפי השרים מוטלת אחריות כבדה שתקבע איך ייראו חיינו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש ההסתדרות הדגיש כי "ההסתדרות תמשיך למלא תפקיד מוביל בהגנה על העובדים והמשק, גם בשעות הקשות. אנו נמצאים בדיונים מול הממונה על השכר במשרד האוצר, כדי להיערך לכל החלטה של הממשלה ולהסדיר את מתכונת הפעילות במגזר הציבורי, על מנת להמשיך ולתת את המקסימום לאזרחים, מבלי לסכן את העובדים".

ארכיון. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button