חדשות הארץמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: יש להבהיר כי הסגר לא יפגע בהפגנות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולשר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין בדרישה להבהיר כי מגבלות התנועה במהלך הסגר לא יהיו תקפות על קיום הפגנות.

"כחלק מן הסייגים להגבלת פעילות במרחב הציבורי הקבועים בסעיף 7(1) לחוק סמכויות הקורונה, החריג המחוקק מההגבלות האפשריות כל קיום והשתתפות בהפגנה. יובהר כבר כעת, כי לא ניתן לאסור קיום הפגנות לפי חוק סמכויות הקורונה. סעיף 7(2) לחוק סמכויות הקורונה, קובע כי לכל היותר, ניתן יהיה לקבוע תנאים מפורשים לעניין אופן קיום ההפגנה. עוד יובהר, כי נוסח תקנות הגבלת הפעילות כפי שהוצעו בישיבת הממשלה היום, אינו כולל תנאים מפורשים לאופן קיום ההפגנות, ולמעשה אין כל מגבלה או תנאים בהתאם לסעיף 7(2) לחוק סמכויות הקורונה. אם כן, ולאור העובדה שלא נקבעו תנאים להפגנות – לא ניתן יהיה לקבוע תנאים שכאלה ללא הסמכה בתקנות ובוודאי שלא ניתן יהיה לאסור כעת על קיום הפגנות לפי חוק סמכויות הקורונה", נכתב בפנייה. אנו סבורים, כי *דווקא בתקופה זו, בה הממשלה מקבלת סמכויות מיוחדות ונרחבות לפגוע בחירויות הפרט של התושבים, יש לאזן את הפגיעה עם הבטחה ושמירה ביתר שאת על הזכות להפגין ולמחות – ללא כל אפשרות לתנאים ולסייגים שיאיינו את זכותם של התושבים לצאת ולהפגין יחד ובכל מקום".

עוד נכתב מטעם התנועה לאיכות השלטון: "לעמדת התנועה, קיימים די אמצעים לשמירה על בריאות הציבור מבלי לפגוע בזכות להפגין, כך למשל ניתן לקבוע מרחב הפגנה גדול יותר, בו תישמר האפשרות למרחק של 2 מטרים בין כל מפגין. כל ניסיון להגביל את ההפגנות נגד הממשלה נצפה על ידי הציבור כניסיון להחליש את המחאה ולהשתיק את המפגינים. ולכן, ביתר שאת יש לשמור על הזכות להפגין ולמחות. אנו פונים אליכם כבר כעת בבקשה להבהיר כי תקנות הגבלת הפעילות כפי שהובאו לאישור היום בממשלה, אינן כוללות כל מגבלה על חופש המחאה וההפגנה, וכל מגבלה כזו שתוטל ותיאכף תהיה לא-חוקית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הידי נגב מהתנועה לאיכות השלטון: "לאור העובדה שקיום הפגנות בשטח פתוח ותחת כל כללי הריחוק הנדרשים אינו מהווה גורם הדבקה – אין כל סיבה שהממשלה תגביל את הזכות להפגין. אדרבא – דווקא כעת, כשהממשלה מטילה סגר כה נרחב וממושך על הציבור ובחוסר וודאות מתמשך, כל שיכול הציבור לעשות הוא להפגין נגד הסנקציות שמוטלות עליו. הגבלת הזכות למחות עלולה להוות ניסיון השתקה ברור של ההפגנות כנגד השלטון".

ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

2 תגובות

  1. מדוע תושב הצפון יכול לנסוע ברכבו להפגנה בירושלים ואינו יכול לנסוע לבקר את משפחתו בירושלים או במרכז. 😊

Back to top button