חדשות הארץ

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה נוסף ב-ECI

יושב ראש איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע לפני זמן קצר (ראשון) להנהלת ECI telecom כי ההסתדרות אישרה הכרזת סכסוך עבודה בחברה, על רקע כוונת ההנהלה למכור את מעבדות Qualitech אשר בבעלותה, ללא התייעצות עם ועד העובדים וללא קיום דיון על עתידם וביטחונם של עובדי המעבדה.

חברת ECI אשר התמזגה עם חברת ריבון האמריקאית במהלך השנה האחרונה הינה חברת היי-טק העוסקת בתחום התקשורת והרשתות ומועסקים בה כ-750 עובדים. מרכזה של החברה נמצא בפתח תקווה ומרכז פיתוח נוסף פועל בבאר שבע. בשבועות האחרונים התגלה לוועד העובדים כי מתקיימים מגעים בין חברת ריבון לבין "חרמון מעבדות", במסגרתם מתוכננת האחרונה לרכוש את מעבדת Qualitech. המגעים התנהלו במחשכים, מאחורי גבו של ועד העובדים וללא כל דיון על עתידם וביטחונם של עובדי המעבדה.

"מאז רכישת ECI על ידי ריבון התנהלו לא פחות מארבע תהליכי משא ומתן ואף נחתמו ארבעה הסכמים קיבוציים המסדירים נושאים שונים, כגון: השלכות המיזוג על העובדים, הפחתות שכר עקב משבר הקורונה, פיטורי צמצום ועוד. על אף קיומם של דיונים ממושכים אלה בין הצדדים, נושא מכירת המעבדה לא הובא אף לא פעם אחת לידיעת הוועד. לכן, מתוך רצון למנוע את הפגיעה בעובדים ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי של עובדי המעבדה, הכריזו ההסתדרות וועד עובדי ECI על סכסוך עבודה נוסף", נמסר מטעם ההסתדרות וועד העובדים של ECI.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש ועד עובדי ECI , אופיר לוי, מסר: "שוב פעם הנהלת ECI עושה מהלכים על גבם של העובדים ומעל הראש של ועד העובדים. בחודשים האחרונים חתרה ההנהלה למכירה של אחת היחידות לחברה חיצונית וסחרה בעובדיה כאילו היו תפוחי אדמה. מאז קנייתה של ECI על ידי ריבון, החברה רק סופגת גזירות. זהו סכסוך העבודה החמישי בחצי השנה האחרונה ונראה שעדיין ההנהלה לא שמה לנגד עיניה את טובת העובדים. הנהלת החברה מחפשת כסף קל אשר בסופו של תהליך עובר תמיד דרך פגיעה בעובדים ובמשפחותיהם".

צילום: דר' אבישי טייכר

Back to top button