פוליטי / מדיני

נציבות תלונות הציבור: עליה של 500% במספר מכתבי התלונה על הביטוח הלאומי

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת עפר שלח, התכנסה היום (שלישי) לישיבה בעקבות דו"ח נציב תלונות הציבור הנוגעות למשבר הקורונה, בהשתתפות מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת עפר שלח, אמר: "הבדיקה של נציבות תלונות הציבור בנושאי הקורונה, מתבקשת לאור כך שזה מתמשך והולך ללוות אותנו עוד הרבה זמן. המוסד לביטוח לאומי בדומה למשרד הבריאות, נותן מענה לשגרה ואינו ערוך לשעת חרום, אך בכל זאת לקחו על עצמם הרבה מיכולתם במשבר הקורונה ועשו את ההתאמה הזאת יותר טוב מכולם. בנוגע לטיפול בקורונה, יש תמימות דעים שקיימת החשיבות לביקורת בזמן אמת על מנת לשפר את השירות לאזרחים נוכח המציאות שבה הם מתמודדים כדוגמת הסגר עכשיו".

צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן: "הקורונה היא תקופה מאתגרת עבור כל מי שעוסק בפניות ציבור. חשוב בעת הזאת שכלל הגופים הציבוריים, עיניהם תהיה עבור אלפי התושבים הנזקקים לסיוע ועזרה מהרשויות ומהסקטור הציבורי.
יש חשיבות רבה מצד אלו העוסקים בתלונות הציבור, שיעסקו בכך בצורה יעילה ותמציתית. הנגשנו את עצמנו במענה טלפוני ומתן סיוע לפונים מהר ככל הניתן. אציין כי גם הגופים הנידונים בדו"ח, ניכר כי הבינו את גודל השעה והתייחסו במהירות ובשיתוף פעולה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מנכ"ל הביטוח הלאומי, עו"ד מאיר שפיגלר אמר כי עובדים שייצאו לחל"ת בפעם הנוספת, לא יצטרכו שוב להגיש את התביעה לדמי אבטלה אלא רק להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולהכניס הצהרה שהוכנסו לחל"ת.

עוד אמר מנכ"ל הביטוח לאומי כי הודות למענק הממשלה האחרון לאזרחים, "התווסף לנו עוד נתונים של 2 מיליון חשבונות בנק – לביטוח הלאומי יש כבר 96% מחשבונות הבנק של האזרחים במדינת ישראל. הנתונים האלו שהתקבלו בעקבות שאזרחים הביאו לנו את חשבונות הבנק, יעזרו לנו בטיוב הפניות וקבלת התביעות".

מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר עוד בדיון: "אחרי עבודה מסביב לשעון, יש שחיקה בהון האנושי במוסד לביטוח הלאומי. עובדים נחנקים ויש עייפות חומר. חמישה חודשים לא פצינו פה ועשינו הכל במשימה הלאומית. לא קיבלנו ציפורן של כוח אדם נוסף. עכשיו קיבלנו תוספת של כוח אדם זמני אבל זה ממש לא מספיק".

Back to top button