חדשות הארץ

"תל אביב יפו מתכוונת לשאת את דגל השוויון המגדרי כעיר המובילה בערי ישראל"

בימים אלו מקדמת הועדה לשיוויון מגדרי יחד עם הרשות לחוסן ולשוויון חברתי בעיריית תל אביב-יפו את פיתוח התכנית האסטרטגית לקידום שוויון מגדרי במרחב העירוני. כחלק מהתכנית, מפיצה העירייה קריאה לציבור לתושבי ותושבות העיר, למעסיקים ולבעלות עסקים בה וכן לארגונים החברתיים השונים- בבקשה לשלוח מידע, רעיונות ויוזמות לקידום השוויון המגדרי במרחב וכן הצעות לפרויקטים בנושא.

לינק לקול הקורא באתר העירוני- https://bit.ly/2FyE39I

מידע, חומרים והצעות יתקבלו עד 30 באוקטובר 2020.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התכנית האסטרטגית לקידום שוויון מגדרי במרחב העירוני תעסוק במגוון נושאים הנוגעים לחיי היום יום העירוניים ככלל, ולמרחב הציבורי בפרט: מאבק באלימות נגד נשים במשפחה, במרחב הציבורי ובחיי הלילה; קידום מנהיגות נשית, לשון פניה ושפה רב מגדרית, עסקים ויזמות של נשים; הגברת הביטחון האישי של נשים במרחב הציבורי; יצירת מרחב עירוני מכיל לכולן ולכולם ; קידום חינוך לשוויון מגדרי; עידוד ספורט לנשים וכיוצא בזה.

כל ההצעות תועברנה לעיון ולבחינה של הגורמים המקצועיים בעירייה, אך אין באמור משום התחייבות כלשהי של העירייה ביחס להצעות, לרבות אך לא רק, העירייה אינה מתחייבת לאמצן או לקדמן במסגרת התכנית האסטרטגית או בדרך אחרת.

מהלך זה מצטרף לפעילות מקיפה של הטמעת העדשה המגדרית במנגנוני העבודה השונים בעירייה: מאבק באלימות מגדרית וחינוך למניעת אלימות מינית בשיתוף עם מינהל השירותים החברתיים, מנהל קהילה ומינהל החינוך; הצבת שלטי הכוונה שוויוניים בשבילי האופניים ביפו בשבוע האחרון (בהם מוצגת דמות נשית ודמות גברית לסירוגין) ופניה למשרד התחבורה לשינוי והוספה של תצורה נשית לרמזורים ותמרורים, תמיכה עירונית בארגוני נשים הפועלים בעיר; הנגשת מידע חיוני לנשים באתר ייעודי, סדנאות לצעירות בעיר להתמודדות עם משבר כלכלי וחלוקת תווי קנייה לשורדות זנות בסכום של רבע מיליון ש"ח (תרומת קרן תל אביב) במהלך משבר הקורונה.

ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב- יפו ויושבת ראש הועדה לשוויון מגדרי אמרה: "מגפת הקורונה העמיקה את אי השוויון המגדרי, החברתי והכלכלי שקדם לה. הפערים בין נשים וגברים בכל תחומי החיים הינם גדולים והמשבר הנוכחי הגדיל ואף החמיר אותם. כעירייה אנו מכירים בחשיבות ובדחיפות של קידום שוויון מגדרי אמיתי בעיר, וכל כן הנחנו לקדם מידית תכנית אסטרטגית לצמצום פערים ולקידום נשים בכל תחומי החיים. תל אביב יפו מתכוונת לשאת את דגל השוויון המגדרי כעיר המובילה בערי ישראל ובעלת היכולת להשפיע על יישום תכניות דומות אפילו ברמה הארצית בעתיד".

אפרת מייקין כנפו, מנהלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, אמרה: "אני גאה להוביל תכנית אסטרטגית עירונית ייחודית לקידום שוויון מגדרי בעיר ומצפה לקבל את הצעותיהם של תושבי ותושבות העיר שבוודאי יתרמו משמעותית לפיתוח התכנית. כמו ערים גדולות אחרות בעולם גם אנחנו בעיריית ת"א-יפו מכירות בצורך של תכנית סדורה ומעמיקה בכל תחומי החיים העירוניים שתשרת את כולנו, גברים ונשים כאחד, מתוך תפיסה כי שוויון מגדרי הוא נדבך קריטי לחיזוק החוסן החברתי-כלכלי של החברה כולה".

קידום התכנית האסטרטגית העירונית לשוויון מגדרי מלווה באופן מקצועי על ידי שדולת הנשים בישראל.

עיריית תל אביב. צילום: דוד שי

Back to top button