חדשות הארץמבזקים

שלום ומלחמה: חתימה על הסכמי שלום וירי רקטות מרצועת עזה

אמש (שלישי) מעט לאחר השעה 20:00, במקביל לטקס חתימת ההסכמי השלום ההיסטוריים שנחתמו בוושינגטון עם שתי מדינות ערביות: איחוד האמירויות הערביות ובחריין, מחבלים מרצועת עזה ביצעו ירי רקטות לעבר אשדוד ואשקלון. אחת הרקטות נפלה בתוך העיר אשדוד וגרמה לנפגעים ולנזק רב.

גבר בן 62 נפצע באורח קל עד בינוני מרסיסים בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים אסותא בעיר. מבית החולים נמסר הבוקר כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו שמוגדר כעת קשה אך יציב ואינו נמצא בסכנת חיים. הוא סובל מפציעה רב מערכתית, מורדם ומטופל בטיפול נמרץ.

בנוסף אליו, פונה אל בית החולים גבר בן 28 במצב קל עם רסיסי זכוכיות בגפיים ולאחר טיפול רפואי שקיבל שוחרר לביתו. בעקבות האירוע אף טופלו מספר נפגעי חרדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשי רפואת חירום במד"א שחר אדרי ואהרון ויינשטיין סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה וראינו הרס. 2 נפגעים שכבו, גבר בן 62 שסבל מפגיעות רסיסים בגפיים ובחזה היה בהכרה מלאה וכאוב. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. גבר נוסף בן 28 סבל מפציעות קלות מרסיסי זכוכית ולאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותו לבית החולים במצב קל. טיפלנו בארבעה נפגעי חרדה נוספים ופינינו גם אותם להמשך טיפול בבית החולים."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חבלני משטרה הוזעקו לזירת הנפילה באשדוד סגרו את הזירה וטיפלו בפריט הרקטי לנטרול הסכנה.

בעקבות ההסלמה, במשטרה קוראים לציבור להמשיך ולגלות ערנות ואחריות אישית בעת אזעקה. יש לפעול על פי הנחיות התגוננות פיקוד העורף, לא להגיע לזירה ולהימנע ככל הניתן מהפרעה למשטרה וכוחות החירום וההצלה בזירות.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

בעקבות הירי צה"ל תקף הלילה 10 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. במהלך התקיפה הופצצו בין היתר תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס.

צה"ל הדגיש כי הוא רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל." נמסר בהודעה.

לפנות בוקר נשמעו אזעקות בשדרות וביישובי המועצה האזורית אשכול בעקבות ירי הרקטות שנמשך. 13 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל ו-8 מהן יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל, היתר נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות על ירי הרקטות. בהודעת הזרוע הצבאית של הארגון נמסר כי הירי בא בתגובה לתקיפת צה"ל על מוצבי "ההתנגדות" בעזה כחלק מהמשווה "תקיפה תענה בתקיפה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בנאומו במעמד החתימה על הסכמי השלום ("הסכמי אברהם") עם איחוד האמירויות ובחריין, במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שר החוץ והשר לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות שיח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני כי "יום זה הוא יום של מפנה היסטורי. הוא מבשר שחר חדש של שלום. במשך אלפי שנים, העם היהודי התפלל לשלום. במשך עשרות שנים, המדינה היהודית התפללה לשלום. משום כך, היום אנו חשים הכרת תודה עמוקה."

ראש הממשלה הודה במהלך נאומו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לנסיך הכתר מוחמד בן זאיד מאיחוד האמירויות, לשר החוץ עבדאללה בן זאיד, למלך בחריין, המלך חמד ולשר החוץ עבד אל-לטיף אל-זיאני.

נתניהו ציין בנאומו כי "עם ישראל מכיר היטב את מחיר המלחמה. אני מכיר את מחיר המלחמה. נפצעתי בקרב. לוחם בצוות שלי, חבר טוב שלי, מת לי בידיים. אחי יוני נהרג כשהוביל את חייליו במבצע להציל את בני הערובה שהחזיקו המחבלים באנטבה. צערם של הוריי על נפילת יוני לא דעך עד יום מותם. במהלך השנים, ניחמתי משפחות של חיילים נופלים ושל קורבנות טרור, וחזיתי ביגון הזה פעמים אינספור פעמים. משום כך אני נרגש כל כך היום. מי שנושא את צלקות המלחמה, מוקיר את הברכות שמביא השלום.

הברכות שיביא השלום שאנו עושים היום תהיינה עצומות. ראשית, משום שהשלום הזה יגדל בעתיד ויכלול מדינות ערב נוספות, ובסופו של דבר עשוי לסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי אחת ולתמיד; שנית, בגלל היתרונות הכלכליים האדירים של השותפות הזו שיורגשו ברחבי האזור כולו ועל ידי כל אחד מאזרחינו; ושלישית, משום שזה אינו שלום רק בין מנהיגים אלא שלום בין עמים.

ישראלים, אמירתיים ובחרייניים כבר מאמצים זה את זה לחיקם. אנו משתוקקים להשקיע בעתיד של שותפות, שגשוג ושלום. כבר התחלנו לשתף פעולה במאבק בקורונה, ואני בטוח שביחד, נוכל למצוא פתרונות לרבות מהבעיות שמשפיעות על האזור שלנו ומעבר לו."

ראש הממשלה נתניהו אמר עם המראתו לישראל: "אנחנו מסיימים עכשיו ביקור היסטורי בוושינגטון, בו חתמנו על מסמכי הכינון של שני הסכמי שלום עם שתי מדינות ערביות. את הפירות של ההסכמים הללו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד, אבל הם יעמדו לנו לדורות. כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום. אני חוזר עכשיו לארץ עם שלוש משימות, אחת – להילחם בקורונה, שתיים – להילחם בטרור, שלוש – להמשיך להרחיב את מעגל השלום."

נתניהו התייחס לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום ואמר: "אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטיניים, ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו".

צילום: אבי אוחיון / לע"מ
צילום: אבי אוחיון / לע"מ
צילום: אבי אוחיון / לע"מ
צילום: אבי אוחיון / לע"מ
צילום: אבי אוחיון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב הבוקר בעמוד הטוויטר שלו לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל: "‏גם הבוקר אנחנו עם התושבים שעברו שעות של ירי ונפילות, מלאי הערכה על החוסן שלהם. אנו שולחים תפילות מלב דואג להחלמת הפצועים מירי הרקטות אמש באשדוד ומחזקים את ידי צה״ל הפועל מאז שעות הלילה בתגובה על הירי מעזה. לא נאפשר לטרור הרקטות לחלוף באין מפריע ובטחון אזרחינו לא יהיה הפקר."

ראש העיר שדרות אלון דוידי הגיב לירי לעבר העיר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏ברכות למדינת ישראל על השלום עם האמירויות ובחריין, עידן חדש נפתח. אבל מצד שני, לא מוזר לכם כמדינה שהמחבל היחיד שחוסל בעזה בגלל ירי רקטות בשנתיים האחרונות היה זה שירה על ביבי באשדוד? מברוק ביבי על השלום, אבל מה עם החיים של ילדי שדרות ועוטף עזה? לא מגיע להם לישון בשקט כמו כולם?"

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בתגובה על ירי הטילים הלילה לעבר הדרום: ״אנחנו אתכם, תושבי הדרום היקרים. ‏באתי אתמול בלילה לפגוש את תושבי השכונה באשדוד שספגו את פגיעת הרקטה שפצעה קשה אדם מבוגר, ‏בזמן שהוא אסף מזון במאפייה כדי להעביר לנצרכים. ‏חנויות שחטפו את ההדף. ברוך השם רובן היו כבר סגורות. במהלך כל הלילה המחבלים המשיכו להמטיר רקטות על בתי תושבי הדרום, ללא פחד. ‏לילה לבן, ללא שינה, למאות אלפי ילדים ומשפחות בדרום הארץ. ‏זר לא יבין. התחושה הרווחת היתה "זו גזירת גורל".
‏כך הורגלנו. ‏לא. זו לא גזירת גורל שתושבי דרום מדינת ישראל יחטפו טילים לנצח נצחים." הדגיש בנט והוסיף, "‏זו תוצאה של שנים רבות של אובדן הרתעה, חוסר יוזמה ופאסיביות."

בנט הבהיר כי "‏אפשר לייצר מציאות אחרת. לא בין-לילה. לא אבטיח "לחסל את הנייה", ‏או "למוטט את חמאס" תוך 48 שעות. ‏אפשר לייצר מציאות אחרת לגמרי. ‏זה לא יהיה קל. אך חשוב לי שתושבי הדרום ידעו: זה אפשרי וזה הכרחי. ‏מחזק אתכם, ואוהב אתכם תושבי הדרום היקרים!".

Back to top button