חדשות הארץ

השרה ינקלביץ': על מדינת ישראל לעשות כל שביכולתה כדי לסייע לארגון מד"א

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' ביקרה אתמול (שלישי) במוקד הלאומי של מד"א בקריית אונו ולוותה על ידי מנכ"ל מד"א, אלי בין ובכירי הארגון. השרה ינקלביץ' ערכה סיור מעמיק במוקד והכירה את הפעילות שמוביל מד"א, כארגון ההצלה הלאומי וכעומד בחזית המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

במהלך הסיור, למדה שרת התפוצות אודות פעילות הענפה של מד"א בשגרה ובחירום, וקיבלה מאנשי המקצוע סקירה על התמודדות הארגון במשבר הקורונה. השרה ינקלביץ' שמעה על מערך דגימות הקורונה שמפעיל מד"א בשיתוף פיקוד העורף וקופות החולים ועל פעילות הדגימות הנרחבת במסגרת פרויקט מגן אבות ואמהות (מערך הדגימות בבתי אבות ומוסדות סיעודיים). עוד שמעה השרה על פעילות שירותי הדם של מד"א בנושא תרומת הפלסמה ממחלימי קורונה והפעולות שננקטות על מנת להתמודד עם המחסור הדם החמור. השרה קיבלה הסבר על רכבי החירום הייחודיים של מד"א, בהם סירת הים-בולנס של מד"א הפועלת בכנרת ועל האוטובוסים לטיפול הנמרץ החדשים, שנכנסו לאחרונה למד"א שיכולים בן היתר לסייע בפינוי חולי קורונה בעת חירום.

צילום: דוברות מד"א

במהלך סיורה של השרה במוקד הלאומי של מד"א נחשפה לטכנולוגיות המתקדמות שמפעיל הארגון על מנת להציל חיים ולנשים החרדיות המבצעות את פיתוח המערכות בארגון והתרשמה מרמתו המקצועית והארגונית של הארגון. בנוסף, התעניינה השרה רבות בפעילות מד"א כאגודת הצלב האדום בישראל, בדגש על הפעילות ההומניטריות ועל שיתופי הידע של מד"א עם אגודות צלב אדום בעולם. עוד שמעה על פרויקט מד"א 2020 (מד"א בקהילה) שצפוי להוריד בכ-30% את הצורך בפינויים של חולים לחדרי המיון ובכך להקל על העומס בבתי החולים ועל מאות מכשירי מפעם (דפיברילטור) חכמים שמציב מד"א ברחבי הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

בתום הסיור, אמרה השרה ינקלביץ': "התרגשתי להגיע למוקד מד"א ולראות את העשייה המבורכת. כשמסתובבים בין העובדים יש תחושה אמיתית של הצלת חיים כפשוטו. בייחוד בימים אלה, כשאנשי הרפואה וההצלה נמצאים בחזית המערכה, על מדינת ישראל לעשות כל שביכולתה כדי לסייע לארגון מד"א לסייע לנו."

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "אנו מודים לשרת התפוצות על שהשקיעה מזמנה על מנת לבוא ולהתרשם מקרוב מפעילותו של ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל בימי השגרה בכלל ובימי הקורונה בפרט."

Back to top button