מבזקים

בשל מחסור חמור: תותר היציאה במהלך הסגר על מנת לתרום דם

מד"א הודיעו לפני זמן קצר (רביעי) כי בשל מחסור חמור במנות הדם הקיימות בשירותי הדם של הארגון אשר עלול להוביל לפגיעה במערכת הבריאות- בניתוחים ובטיפולי שגרה, תותר היציאה במהלך לשם תרומת דם.
 
בתקופה האחרונה, קוראים במגן דוד אדום לציבור להגיע ולתרום דם באופן דחוף, נוכח מחסור חמור ומדגישים כי מאחר ותרומת דם נחשבת לפעילות רפואית חיונית ודחופה, גם במהלך הסגר ניתן להגיע ולתרום דם בנקודות ההתרמה של שירותיה דם של מד"א ברחבי הארץ. עד כה, חסרות בבנק הדם של מד"א כ-3,000 מנות דם. "המשמעות הנה שניתן לספק דם לבתי החולים רק במקרי דחופים" אומרים במד"א.
 
בכל יום בשגרה נאספות כ-1,000 מנות דם, אולם בעת האחרונה, תחת שגרת הקורונה, ירד מספר מנות הדם הנתרמות ביום לכ-700 בלבד. על כן, שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב להגיע בדחיפות ולתרום דם, גם בימי הסגר – ולשם כך בוצעה החרגה מיוחדת מהגבלותיו.
 
המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (A-, B-, AB-). בשירותי הדם של מד"א פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף לבוא לתרום.

פרופ' אילת שנער, סמנכ"ל שירותי הדם במד"א מסר כי "אנו נמצאים בתקופה מאוד קשה, נוכח הירידה המשמעותית בתרומות. כתוצאה מכך, אנו נאלצים לצמצם את אספקת הדם לבתי החולים ומשמעות הדבר היא פגיעה בניתוחים מתוכננים וגם ברמת הכוננות שלנו, מבחינת מלאי הדם הארצי. בעקבות מגבלות הקורונה והמבודדים הרבים, אנחנו לא מצליחים להגיע לכמות היומית של התרמת 1,000 מנות, והחוסר המצטבר הוביל להיעדר אלפי מנות בבנק הדם של מד"א ובבתי החולים."

שנער פנה לציבור ואמר כי "רגע לפני סגר ותקופות החגים, שבה תמיד יש ירידה – אנו מדגישים לציבור הרחב שמותר יהיה לצאת לתרום דם ופלסמה במסגרת הפעילויות המאושרות. אנו מבקשים מכל מי שיכול ורוצה – להגיע ולתרום דם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

Back to top button