משפטי/פלילי

כתב אישום הוגש נגד 21 מעורבים בפרשיה מסועפת של סחר בסמים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד 13 נאשמים הכולל עבירות של סחר בנשק בצוותא, נשיאת נשק בצוותא ועבירות נוספות. במקביל הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד 8 נאשמים הכולל עבירות סחר בסם מסוכן ועבירות נוספות. כתבי האישום הוגשו במסגרת פרשת סחר בכלי נשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים בכמויות גדולות, בה הופעל סוכן משטרתי.

על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עורכת הדין רעות אבירי, החל מחודש מאי 2019 ועד לאחרונה, הופעל סוכן משטרתי שמטרת פעילותו הייתה לבצע עסקאות מבוקרות של סחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים לצורך מיגור תופעות אסורות ומסוכנות אלו. הסוכן רכש מהנאשמים, במשך כשנה, אקדחים, רימון הלם צה"לי ומטען חבלה. כמו כן, רכש סמים מסוג קוקאין, בכמויות של עשרות גרמים בכל פעם, ומסוג MDMA, בכמויות של מאות טבליות בכל פעם. במהלך העסקאות הסוכן יצר קשר עם הנאשמים במסגרת עבודתו תחת כיסוי או באופן אחר ובהמשך קיים את העסקה מול הנאשמים. באחת העסקאות רכש הסוכן משניים מהנאשמים רימון הלם צה"לי, כאשר חלק מהתשלום הועבר לחייל שסיפק את הרימון.

בבקשות המעצר כתבה עורכת הדין אבירי כי: "מעשיהם של המשיבים, נסיבות ביצוע המעשים, כשאלו נעשים לעתים בעיבורה של עיר, נגישותם של המשיבים למגוון כלי נשק מסוכנים, והקלות הבלתי נסבלת בה הוציאו אל הפועל את עסקאות ממכר הנשק, מעידים על מסוכנותם הגבוהה לביטחונו של הציבור, ועל קיומו של חשש ממשי להישנות עבירות דומות מצדם…"…."המשיבים מכרו לסוכן סם מסוכן מסוגים שונים בכמות גדולה, באופן אשר ממחיש את מידת נגישותם של המשיבים למגוון סמים מסוכנים ואת המסוכנות אשר נשקפת מהם בהיבט זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרשה נחקרה על ידי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button