חדשות הארץ

קבוצת מדענים ישראליים מציגה: ״המודל הישראלי המכיל״ לקורונה

קבוצת מדענים ישראליים, הזוכה לתמיכתם של מאות כולל רופאים רבים בהם מנהלי מחלקות מיון, טראומה, טיפול נמרץ וקורונה גיבשו את ״המודל הישראלי המכיל״, המתמקד בהגנה על ישראלים שמוגדרים בסיכון גבוה ומתן מענה למי שבאמת נזקק לו – קודם כל לפי פרמטרים של בריאות. המודל מאפשר לנתח אוכלוסייה גדול מאוד (כ-90%) לקיים שגרת חיים תקינה, להמשיך להניע גלגלי המשק ולשמור על בריאות נפשית ופיסית, תוך כדי לקיחת אחריות על כלל האוכלוסיות בסיכון – דאגה לרווחתם, רשת ביטחון כלכלית ושמירה על בריאותם.

המודל נשען, בין היתר, על בסיס לקחים מהתמודדות של מדינות שונות בעולם, ניתוח התנהגות הנגיף בישראל ובדיקת יכולת היישום בפועל במציאות הישראלית המורכבת ועוד. לצד זאת, המדענים קוראים לקטוע את שיח "שרשרת ההפחדה" שמציג תחזיות אפוקליפטיות בלתי מבוססות והביאה את מדינת ישראל למצב של סגר שני, ממנו החברה הישראלית כולה תתקשה להתאושש. המדענים מבקשים להדגיש את הבעייתיות וחוסר הדיוק של מסרים רבים על אודות מדיניות הסגר, המשמעות האמיתית של העלייה במספרי המאומתים והחולים וכן להציג ההשלכות חמורות של אי – מניעתו. כך למשל מסבירים קבועת המדענים הישראלית כי סגר אינו מקטין תמותה אלא רק דוחה אותה לתקופת החורף שהיא מאתגרת אף יותר מהתקופה הנוכחית ושהוא מלווה בנזקים רבים וקשים שיש לנם משמעות אמיתית לחיי אדם ולאיכות החיים.

היום בערב בשעה 20.00 תתקיים בכיכר הבימה עצרת חירום פרטית א-פוליטית כנגד הסגר- "אומרים לא לסגר", בה ינאמו רופאים ואנשי המדע השותפים ליסודו של המודל הישראלי המכיל ומבקשים להימנע מסגר ומהשלכותיו הקשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button