חדשות חוץ

לקראת החג: ארגון זק"א יפעיל מוקד מיוחד לאיתור חילוץ והצלה באומן

ארגון זק"א מסר היום (שישי) כי זו השנה ה-13 בה יפעיל הארגון מוקד מיוחד לאיתור חילוץ והצלה בשיתוף פעולה עם ארגוני ההצלה, באומן שבאוקראינה. זאת, עקב שורת אסונות שהתרחשו בשנים האחרונות בשל התקבצות עשרות אלפי יהודים בראש השנה.

משלחת המתנדבים בפיקודו של המתנדב המסור עזריאל שניצר, מתנדב וותיק הנוסע מידי שנה לאומן וחבר ביחידת החילוץ של פיקוד העורף וזק"א, יעשו כל שביכולתם לדאוג לרווחתם וביטחונם של השוהים באומן, בתקווה כי לא יזדקקו לעזרתם.

עזריאל שניצר, סיפר על המוקד המיוחד: "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם ארגוני ההצלה ועם אנשי השגרירות הישראלית באוקראינה. המתנדבים של זק"א נמצאים כאן באומן כדי לתת את המענה והעזרה הנדרש במשך כל ימי החג."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף עזריאל כי "השנה מיד לאחר הנחיתה יצאנו לגבול בלארוס אוקראינה ויחד עם הצלב האדום סייענו בהכנסת מזון לאלפי היהודים שנמצאים במקום. למרות שבכל שנה מגיעים עשרות אלפי אנשים והשנה בגלל הקורונה נמצא כאן באומן ציבור מצומצם של כ3000 יהודים בלבד אנו עדיין נמצאים כאן כדי לתת מענה וסיוע בכל הנדרש.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, אמר: "כארגון ההצלה הבינלאומי היהודי הגדול ביותר אנו רואים חובה וזכות לקחת חלק במערך ההצלה והבטיחות למאות אלפי היהודים העולים לראש השנה לציון רבי נחמן מברסלב באומן. זו השנה ה-13 שאנחנו לוקחים חלק בפעילות חשובה זו".

צילום: נתי אוסטרי, זק״א
צילום: נתי אוסטרי, זק״א
צילום: נתי אוסטרי, זק״א
צילום: נתי אוסטרי, זק״א
צילום: נתי אוסטרי, זק״א

Back to top button