חדשות הארץ

מבצע "אחריות מנצחת": כך נראה הסגר מהמסוק המשטרתי

בשעות האחרונות אלפי שוטרי משטרת ישראל, ושוטרי משמר הגבול ביחד עם מאות חיילי צה"ל נפרסו במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות שהוטלו ע"י הדרג המדיני.

בשל מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות והגבלות בתנועה בכל רחבי הארץ החל מהיום ועד לאחר שמחת תורה (11.10.2020).

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם ע"י מחסומים קבועים ומדלגים לצד סיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה מדגישים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן כל אחד נדרש לחגוג בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מיציאות למרחב הציבורי והתקהלויות שלא לצורך ובניגוד לחוק. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים ושלא לצורך חיוני שהוגדר- אסורה ומהווה הפרה של התקנות.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כבן אמר היום בסמוך לחסימה משטרתית בכביש 40 עם כניסת הסגר לתוקפו: "החל מהיום בשעה 14:00, משטרת ישראל מיישמת את החלטות הדרך המדיני. כ-7,000 שוטרים, שוטרות ולוחמי מג״ב, פרוסים ברחבי הארץ כשמטרתם היא אכיפת הנחיות הסגר. כדי להצליח במשימה, שוטרים רבים מסיירים בערים על מנת לסייע לציבור ולשמור על בריאותם של אזרחי ישראל. אני מבקש להישמע להנחיות כי רק ביחד, כולנו, בשיתוף פעולה נצליח לבלום את התפשטות הנגיף. אנחנו אוכפים את ההגבלות שהוטלו כדי לשמור על החיים והבריאות שלנו. אני קורא לאזרחים לנהוג באחריות אישית ולפעול מתוך ערבות הדדית במציאות המורכבת שנכפתה עלינו. אני מברך את עם ישראל ואת השוטרים והשוטרות בברכת חג שמח, שנה טובה ובריאות לכולנו".

יצב כהן ערך לאחר מכן סיור אווירי במסוק המשטרתי עם טייסי היחידה האווירית של משטרת ישראל.

מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל ימשיכו ללוות מהאוויר את כוחות השיטור הפועלים בקרקע בהמשך הפעילות במסגרת מבצע "אחריות מנצחת", לצורך יצירת תמונת מצב רחבה, זיהוי חריגים, פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות שהוטלו ועוד.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, קיים היום הערכת מצב מיוחדת בה עמד מקרוב על ההיערכות לסגר שהחל היום. בסיומה יצא לסיור במחסומים שהוקמו בכניסות לערים, נפגש עם השוטרים והחיילים שהוצבו במקום ושמע מקרוב על ההכנות והפעילות שנעשית על ידם.

"אנו ערוכים היטב לאכיפת הסגר, השוטרים מבינים את המשימה שהוטלה עליהם ואני מתרשם עד כה כי הציבור פועל על פי ההנחיות וכפי שמצופה ממנו, באחריות מלאה. במידה ותהינה הפרות של התקנות לשעת חירום, יינתנו דוחות בהתאם למה שנקבע. אני מאחל חג שמח לשוטרים ולבני משפחותיהם ולכל בית ישראל." אמר מפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button