חדשות הארץ

מחאה על רקע הסגר: אלפים מפגינים בירושלים וקיסריה

אלפי בני אדם מפגינים הערב (ראשון) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בשני מוקדי מחאה ברחוב בלפור בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה, ובקיסריה, מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו. ההפגנות מתקיימות על רקע מגבלות הסגר הכללי שהחל ביום שישי, זאת עקב ההתפשטות המוגברת של נגיף הקורונה והמספר המאמיר של החולים הקשים.

משרדי הבריאות והמשפטים פרסמו ביום שישי תקנות שנועדו לאפשר קיום הפגנות תחת מגבלות הסגר על בסיס קפסולות, אך עקב העובדה שהממשלה והכנסת טרם אישרו את התקנות, המשטרה אינה אוכפת את ההמלצות ומאפשרת את קיום ההפגנות כרגיל.

המשטרה הדגישה כי באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג״צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה. כמו כן, המשטרה קראה לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד המפגינים עוכב לחקירה לאחר שהחל לכרוז למפגינים אחרים הנחיות שונות שיאפשרו להם 'לחמוק' מאכיפה נגדם בשל אי עטיית מסיכה.

מוקדם יותר היום, המשטרה עצרה שני מפגינים, בני 15 ו- 58, בחשד שתקפו מפגינה אחרת שהביעה את מחאתה, בכך שהפילו אותה מכיסא עליו עמדה וגרמו לה לחבלות.

השוטרים חילקו את מתחם המחאה לקפסולות על מנת לאפשר למפגינים לשמור על ריחוק חברתי ועל בריאות הציבור, אך חלק מהמפגינים בחרו דווקא להתעלם מהקפסולות ואף קרעו את סרטי המשטרה והזיזו את הגדרות.

אדם שנסע במהירות לעבר מחסומי המשטרה סמוך להפגנה ברחוב קינג גורג' בירושלים, נעצר בחשד לסכנה למפגינים והשוטרים. החשוד הועבר לאחר מכן לחקירת המשטרה.


Back to top button