פוליטי / מדיני

סערה בוועדת הכלכלה: אם מדובר בסכנת הדבקה צריך לבחון סגירת הרכבת

על רקע העובדה שבתקנות שנקבעו במסגרת הסגר אין התייחסות לרכבת הקלה בירושלים התפתח דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת. בפתח הדיון הסביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, את הרקע לתקנות שהן העלייה בתחלואה.

ח"כ אסנת מארק, שממלאת את מקומו של היו"ר יעקב מרגי, שאלה מדוע בתקנות אין התייחסות להגבלות על הרכבת הקלה בירושלים. גרוטו השיב כי הייתה כוונה להגביל את הרכבת הקלה אך התברר שזה לא מעשי. ממלא מקום מנהל רשות התח"צ במשרד התחבורה, רן שדמי, הסביר כי הרכבת הקלה בירושלים לא עמוסה ולא נדרש להפעיל בה מגבלת כמויות.

ח"כ מארק אמרה כי גם באוטובוסים נפתחות הדלתות מדי פעם ועולים אליהם מתחנות פתוחות. היא הוסיפה כי אם מדובר בסכנת הדבקה בנסיעה צפופה אז צריך לבחון סגירת הרכבת. ח"כ עידן רול אמר כי זה לא הגיוני שסוגרים פעוטונים ששם הסכנה פחותה יותר, ואת הרכבת הקלה משאירים פתוחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל אגף רכבות ומסילות ברזל במשרד התחבורה, אליאס מטר, הסביר כי לפני הקורונה נסעו ברכבת הקלה כ-170 אלף איש ביום וכעת היא נמצאת ב-65% תפוסה. ההגבלות על המגזר הציבורי, על מערכת החינוך וסגירת קבלת קהל במגזר הפרטי, לפי הערכתו, יביאו את התפוסה אל מתחת ל-50% ולכן היה חשוב למשרד לשמר את פעילותה של הרכבת הקלה. ח"כ אסנת מארק שבה ושאלה איך אפשר יהיה להוריד תחלואה אם דווקא בירושלים אין הגבלה.

צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

Back to top button