כלכלה

הסכם ישראלי – הודי חדש: סטארט-אפים ישראלים ישתפו פעולה עם חברות טכנולוגיה הודיות

מזכר הבנות אסטרטגי נחתם היום (שלישי) בין סטארט-אפ ניישן סנטרל (Start-Up Nation Central) מישראל והמרכז הבינ"ל ליזמות וטכנולוגיה בהודו (iCreate). ההסכם נחתם בסיוע שגרירות ישראל בניו דלהי, שסייעה ביצירת החיבור בין שני הגופים.

ההסכם נחתם על ידי פרופ 'יוג'ין קנדל, מנכ"ל Start-Up Nation Central ואנופם ג'לוטה, מנכ"ל iCreate. בטקס שהתקיים באחמדאבאד בירת גוג'אראט שבהודו, השתתפו ד"ר רון מלכא, שגריר ישראל בהודו ומר יעקב פינקלשטיין, הקונסול הכללי במומבאי. באופן וירטואלי השתתפו פרופ' ויג'י רג'האן, המדען הראשי של הודו וסנג'ייב קומאר סינגלה, שגריר הודו בישראל.

צילום: iCreate

סטארט-אפ ניישן סנטרל והמרכז הבינ"ל ליזמות וטכנולוגיה בהודו יקימו תכנית אקסלרטורים משותפת וייחודית בפלטפורמה מקוונת, לחיבור בין סטארטאפים ישראלים לחברות טכנולוגיה הודיות. התכנית תתחיל במיפוי אתגרים בשוק ההודי, ושידוך טכנולוגיות ישראליות רלוונטיות שיוכלו לתת מענה לאותם אתגרים. יזמים משתי המדינות יפעלו יחד להתאמת הטכנולוגיות הישראליות לשוק ההודי. יש לציין כי התכנית הזו תפתח דלתות בפני חברות ישראליות לשוק הודי עצום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: iCreate

שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא, אמר כי "מזכר ההבנות בין שני גופים המקדמים חדשנות ויזמות, מהווה סגירת מעגל שהחל ב-2018 בעת ביקור ראש הממשלה נתניהו, שחנך ביחד עם ראש ממשלת הודו מודי את האינקובטור הזה בו אנו חותמים היום על ההסכם. זהו ציון דרך נוסף בשת"פ הגובר בין שתי המדינות, התואם לחזונם של ראשי הממשלה. ישראל מובילה עולמית במספר הסטרטאפים לנפש, והודו היא יעד החדשנות המוביל באסיה. יחד, במסגרת הפרויקט המשותף, שתי המדינות ימשיכו ליצור שיתופי פעולה טכנולוגיים על מנת למצוא פתרונות לאתגרים משותפים, כמו וירוס הקורונה, אנרגיה מתחדשת ועוד."

צילום: iCreate

"הסכם זה הוא צעד חשוב במיצוי הפוטנציאל של יחסי הודו-ישראל בתחום הטכנולוגיה והחדשנות", מסר פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל Start-Up Nation Central."אני בטוח ששותפות זו תסלול את הדרך לסטארטאפים ישראלים נוספים למינוף עסקי עם ארגונים וחברות הודיות. אנו מצפים לשתף פעולה עם i-Create לזהות שותפים ישראלים לפיתוח משותף של פתרונות לאתגרים הנוכחיים של הודו."

Back to top button