כלכלה

תנועת אומ"ץ: לאן נעלמו 5 מיליארד ש"ח שהוקצו למשרד הבריאות?

יו״ר תנועת אומ״ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי), פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, פנו אתמול (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, הד״ר אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק לאן נעלמו 5 מיליארדי השקלים מתוך 15 המיליארדים שהוקצו למשרד הבריאות ע״י משרד האוצר עם פרוץ מגפת הקורונה.

בבדיקה שערכו ראשי תנועת אומ״ץ, נמצא כי משרד האוצר תקצב את משרד הבריאות ב 15 מיליארד ש״ח מיד עם פרוץ המגפה. מתוך סכום זה, הוקצו 5 מיליארדי שקלים למיגון ומכונות הנשמה, 2.5 מיליארדי שקלים למעבדות ובדיקות, 1.3 מיליארד שקלים לבינוי, 1 מיליארד שקלים לכוח אדם ו-1 מיליארד שקלים לחיסונים ותרופות.

מראשי אומ״ץ נמסר כי ״סך כל השימושים שנעשו בהקצבה של 15 מיליארדי השקלים, מגיע לכ-10 מיליארד שקלים ולא ברור לאן הועברו חמשת המיליארדים הנותרים. אם אותם 5 מיליארד הועברו כדי למנוע סגר במדינה, לא ברור מדוע לא נערכה מערכת הבריאות כדי למנוע את הסגר ע"י הערכות מיוחדת בבתי החולים, כגון הכשרת מאות בעלי תפקידים רפואיים הכנות לתגבור מחלקות מיוחדות לטיפול בחולי קורונה ועוד, דבר שבהחלט היה נותן לדרג המחליט אפשרות לדון בעניין הסגר באופן מעמיק יותר ומכאן היה נמנע נזק כבד למשק הישראלי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשל כך, בתנועת אומ״ץ מבקשים לבחון לעומק את הנתונים האלו במטרה לחזק את מערכת בתי החולים והצוות המטפל בחולי הקורונה ובכך לבקר את השימוש שיעשה בחמשת המיליארדים שנותרו על מנת לבדוק את האפשרות למנוע סגר ארוך או לפחות למנוע את המשכו.

צילום: יח"צ אומ"ץ

3 תגובות

  1. הגיע הזמן להתחיל בבדיקות עומק במשרד הבריאות יותר מידי דברים מוזרים קורים שםגם הרבה דברים מקרטעים קורים שם

  2. אני כבר לא מבין מה קורה לנו בכל מקום שאתה נוגע היד נדבקת בתי החולים הולכים וקורסים וכאן אנו קוראים על 5 מילאירד שקלים שאמורים לטפל בבתי החולים ובקורנה נעלמים .
    אני מקווה שאומץ לא תרפה עד אשר הציבור ידע מה כאן קרה, האם עוד פרשה צצה לה?

Back to top button