חדשות הארץ

מצבת זכרון לקדושי השואה נמצאה בחניון בתל אביב

הבוקר (רביעי) הגיעה פנייה למוקד זק"א תל אביב אודות מצבת זכרון המוטלת בשולי חניון "בית הדר" לצד דרי רחוב (חסרי בית) ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. הפונה ציין כי הוא אינו שומר תורה ומצוות אך כואב לו לראות את המצבה ככה של רב צדיק מקהילה גדולה מפולין שנרצח בשואה הי"ד, ונתן כיווני התמצאות למקום המצבה.

מתנדב זק"א תל אביב שיצא למקום איתר את המצבה לאחר חיפוש שביצע ולקח אותה למשמרת עד לאיתור מקום הצבתה ממנו הוסרה. מדובר במצבה עתיקה, שעליה חרוט ביד אמן, הכתב: "מצבת זכרון בהר ציון בירושלים, לזכר נשמות הקדושים מקהילת גוברובה בפולין הי"ד שנספו בימי השואה, י"ז באלול הת"ש ולזכר מורנו ורבנו הרב הגאון הגדול רבי משה מרדכי בורשטיין זצ"ל אב בית דין בקהילתנו. ארץ אל תכסי דמם. תנצב"ה".

מנכ"ל זק"א תל אביב הרב צבי חסיד בפנייה מיוחדת לציבור מי שמכיר או יודע פרטים על מצבה זו ומקום הצבתה שיפנה למוקד זק"א בטלפון 1223 (מכל טלפון), על מנת לעשות חסד ואמת עם קדושי השואה שכל זכרם הוא במצבות זכרון ולא נודע מקום קבורתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

צילום: סקוט – שי רונן

2 תגובות

  1. שלום.
    מצבת הזיכרון הזו – מצאתי תמונה שלה באוסף תצלומים נדירים מקהילת גובורובה ערב השואה ולאחריה  (באתר מכירות פומביות BIDSPIRIT )
    מארכיונו של הרב אביעזר בורשטיין – בפרוץ מלחמת העולם השניה, ברח מוורשה לוילנה, היה בגיטאות וילנה, גרודנה וביאליסטוק ובמחנות השמד אושוויץ ודכאו. אביו, הגאון רבי אלתר משה מרדכי בורשטין היה רבה האחרון של הקהילה היהודית בגוברובה. ניספה בטרבלינקה בחודש אב תש"ג.
    כתובת האתר בה תמצאו את התמונה:
    https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/source/catalog/auction/5592/lot/133094/%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%A3-11-%D7%AA%D7%A6%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%AA/zoom/0?lang=ru

    נראה לי שהמצבה נעשתה על ידי רב אביעזר בורשטיין לזכר אביו בפרטים שלעיל. בצילום – לא ברור איפה צולם.
    אם תגאלו אותה במקום ראוי עם הפרטים שלעיל – תזכו למצווה גדולה.
    בהןדעה הבאה אשלח הגדלה של התמונה כדי להראות שמדובר באותה המצבה. (משום מה לא ניתן להעלות יותר מתמונה אחת…)

Back to top button