כלכלה

חנויות אופטיקה שנפגעו ב- 25% ומעלה בסגר יקבלו סיוע בארנונה

דיון בוועדת הפנים של הכנסת שהתקיים היום (חמישי) הוביל לשינוי עמדת משרד הפנים ותיקן את מתווה הפיצוי לעסקים חיוניים.

תקנות שרירותיות אשר נקבעו כחלק מההתמודדות הממשלה עם משבר הקורונה – יצרו מצב במסגרתו מחזורם של עסקים חיוניים קטנים, לדוגמת חנויות אופטיקה הנמצאות ברחובות הערים, נפגעו בשיעורים של 80-90% אך במצב הקיים, אותם עסקים לא היו זכאים להנחות בארנונה והקלות ממשרד הפנים – וזאת בניגוד לרשתות גדולות הנמצאות בקניונים באותם סקטורים.

התוצאה מכך הייתה שעסקים אלו נמצאים על סף קריסה, ללא סיוע אפקטיבי, הם אינם יכולים להפסיק לפעול בשל הגדרתם כחיוניים, אך מתחריהם – רשתות ענק בקניונים – זוכים להקלות מהותיות מה שמאפשר להם למשוך עוד ועוד קונים או לכל הפחות לשמור על מחזור עסקים מאוזן. החלטה זו מביאה לכך שעסקים קטנים חיוניים, ובהם גם מאות חנויות האופטיקה, יזכו למענק סיוע, במידה ומחזור העסקים שלהם יפגע בשיעור של 25% ומעלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת מיכל שיר, שיזמה את המהלך, אמרה: ״הדרך להתרסקות כלכלית רצופה לפעמים בהמון כוונות טובות – אני נאבקת בימים אלה במספר מישורים למען בעלי העסקים בישראל – אשר מתמודדים עם נזקים עצומים, שגם אם מקורם הנו בכוונה טובה של משרדי הממשלה – בפועל בירידה לקרקע, תקנות רבות להתמודדות עם משבר הקורונה, הביאו בעלי עסקים אלה לפעמים ממש לסף רעב. טוב עשה משרד הפנים שהבין את גודל הפגיעה בעסקים החיוניים הקטנים ותיקן את מתווה הסיוע בארנונה. אין שום סיבה שעסק חיוני קטן יקרוס ולא יקבל הקלות בעוד שרשתות ענק תרווחנה על גבם. יש עוד עבודה רבה וכראש השדולה להגברת התחרות במשק וחברת וועדת הכספים לא אהסס לנצל את כל הכלים העומדים לרשותי בכדי להבטיח את השרדותם של העסקים בישראל במהלך הסגרים וגם לאחריהם".

אדי מרקוביץ' יושב ראש מועצת האופטומטריסטים בישראל, אמר: "אני מבקש לברך את חברת הכנסת מיכל שיר על פעילותה הנחרצת לתיקון העיוות ממנו סבלו חנויות האופטיקה הפועלות ברחובות הערים. הבטחת מתווה פיצויים גם לעסקים חיוניים המצויים במשבר כלכלי חמור, הינו חבל הצלה חשוב עבור העסקים הקטנים תוך הבטחת מתן מענה רפואי לציבור הרחב. חנויות האופטיקה תמשכנה לספק שירותים חיוניים עבור הציבור הרחב גם בתקופת סגר החגים".

יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, ציין: "כל חנויות האופטיקה הופלו לרעה, למרות שנתנו שירות ללקוח, לא על מנת לעשות עסקים, אלא כדי לתת שירות בחירום, לתקן עדשה או בורג שנפל. במקום לקבל צל"ש, קיבלו קנס של ארנונה. שאפו לחברת הכנסת מיכל שיר, שלקחה נושא נישתי והבינה שאת האופטומטריסטים צריך להעלות על נס, כי בזמן שכולם היו מסוגרים בבית, הם שירתו בחזית, כדי שלאזרח תהיה ראייה טובה יותר"

צילום: freepik

Back to top button