פוליטי / מדיני

מהומה בוועדת החוקה: אין הסכמה על הגבלות הסגר

ועדת החוקה קיימה היום (שישי) דיון על מנת לקבוע מהן ההגבלות שיכנסו לתוקף בסגר ההרמטי החל מהיום אך לאחר ויכוחים סוערים, גידופים ו-3,900 הסתייגויות של האופוזציה, החוק לא יעבור היום וככל הנראה גם לא עד יום שלישי הקרוב.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר בפתח הדיון כי "אין אפשרות לסיים את החוק היום הכנסת ללא הסכמת האופוזיציה. אתמול נערכו מעל 60 הלוויות של חולי קורונה. אנחנו לקראת קפיצה משמעותית בתמותה ומקבלים מסרים שאם יבואו אלפים לבלפור, אלפים יבואו לבתי הכנסת להתפלל בכיפור. כל מי שטוען שזה שטויות יישפט בבית דין של מעלה. יש מי שרוצים שההפגנות יימשכו כי זה מגביר את התמותה. אם החוק לא יעבור ובימ"ש העליון יקבל החלטה שהוא לא מאשר את התקנות לארבעה ימים יתרחש פה אסון אפידמיולוגי שלא חלמנו."

ח"כ אלי אבידר התפרץ לדבריו: "מאיפה הבאת את זה? אל תשחק במוות של אנשים. אתה חולה נפש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן, ח"כ זוהר הגיב ואמר: "אל תהיה טיפש".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם) פנה לח"כ זוהר: "יו"ר הקואליציה הוא גיבור של רפש, מטיח האשמות דמגוגיות מופרכות. העובדה היא שהסגר לא תלוי בחוק שלפנינו. לומר זאת זו רעות והבל רוח. הציבור עוד עלול להתבלבל מדברי הבלע האלו. הסגר ייכנס ב-14:00 והכלכלה תושבת".

ח"כ עופר כסיף הוסיף כי ח"כ זוהר "שקרן ואין לו שכל."

לאחר שהדיון בדבר ההגבלות פוצץ, בין היתר על ידי ח"כ זוהר, הליכוד אמר בתגובה לכך כי "החוק ממילא לא יכל לעבור היום בכנסת עם 4000 הסתייגויות של האופוזיציה שמתנהלת בחוסר אחריות בשעת חירום לאומית. זה קורה בשל האובססיביה של האופוזיציה לאפשר את פסטיבל ה״הפגנות״. כיוון שלא ניתן להשלים את חקיקת החוק עד יום שלישי, הליכוד הציע תקנות לשעת חירום לימים ספורים כדי למנוע הפגנות המוניות שיגרמו לציבור לא לכבד את הסגר ובכך לסכן חיי אדם רבים."

עוד נמסר מהליכוד כי "בשעת חירום לאומית זו אין מקום לפוליטיקה קטנה. אף שההפגנות רק מסייעות לליכוד מבחינה פוליטית, הן מסכנות את בריאות הציבור ולכן יש להפסיק אותן. אנו קוראים לכחול לבן וליועמ״ש לגלות אחריות ולאשר מייד את תקנות החירום כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים."

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. אנחנו מדינת חוק או מדינה שנועדה לשרת גחמות אישיות ופוליטיות של מנהיג עליון??

    אם האפשרות הראשונה נכונה:
    החוק מתיר הפגנה בכללי משרד הבריאות (מסכה, מרחק, קבוצות של 20), והחוק איננו מתיר התקהלויות בבתי תפילה.
    אז יתכבדו כולם ויכבדו את החוק. יאפשרו להפגנות להתקיים לפי החוק ושהמשטרה תאכוף את החוק גם בהפגנה וגם בבתי הכנסת.
    את המסר הזה צריך לומר ראש הממשלה במקום לעסוק בנסיונות נואלים בהם הוא וחבורתו עוסקים לריסוק שלטון החוק.
    עוד דבר אחד חשוב: היועמ״ש פסק נגד החלת חוקי חירום לאסור הפגנות. זאת בהיות הזכות להפגין זכות יסוד במשטר דמוקרטי.

Back to top button