דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

עבודה יעילה מהבית – אם תרצו אין זאת אגדה!

עבודה מהבית – כיצד עושים זאת נכון

אם אתם לא בחל"ת, כמו רוב האנשים שלא רוצים לחזור בכלל לעבודה, אתם כנראה חולמים על לעבוד כמו שצריך מהבית. עבודה מהבית בעסק עצמאי הינה חלומם של רבים. לקום בבוקר ביקיצה טבעית, לעבוד בשעות גמישות לפי נוחות, לצאת להפסקה כשמתחשק, להכניס למהלך יום העבודה עיסוקים וסידורים אישיים וליהנות מחופש פעולה מלא. אך האם זו באמת המציאות של העצמאיים העובדים מהבית? התשובה היא חד משמעית – ממש לא!

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פנינו למנהלת צוות היועצים של סי וי פול על מנת לקבל מספר טיפים ועצות עבור אלו המעוניינים להתחיל לעבוד כעצמאיים מהבית.

ראשית, חשוב להדגיש כי עבודה מהבית לא מתאימה לכל אחד. על מי שמעוניין לעבוד כעצמאי מהבית להכיר באופיו ולהבין מראש האם ביכולתו לנהל את עצמו ואת הזמן שלו כראוי. ישנם מספר טיפים שיכולים לסייע למי שבוחרים בדרך זו:

סדר יום קבוע – חשוב להגדיר מראש את יום העבודה ולהתנהל בהתאם. לקבוע שעות מוגדרות לתחילת יום העבודה, להפסקות ולסיום יום העבודה. למרות הפיתוי הרב בהשכמה טבעית ובעבודה בשעות גמישות, יש לנהל את היום בדיוק כפי שהיה מתנהל כיום עבודה של שכיר. כמו כן, למרות שמדובר בעבודה מהבית, יש להתחיל את יום העבודה רעננים, להחליף את בגדי השינה ולהתנהג כפי שהיינו מתנהגים אם היינו מגיעים למשרד כעובדים שכירים.

"או שאתה הוא זה ששולט ביומך, או שהוא שולט בך" (ג׳ים רוהן – פילוסוף עסקים אמריקאי, יועץ מוטיבציה).

יצירת סביבת עבודה – את יום העבודה יש לנהל מחדר או פינה המאורגנת בהתאם. חשוב ליצור סביבת עבודה מתאימה, ייעודית, נוחה וקבועה ומומלץ לשם כך לארגן את פינת העבודה כמשרד. יש להימנע מעבודה בחללים משתנים בבית.

קרדיט: canva

הימנעות מהסחות דעת – כשעובדים בבית קל מאד להיות מוסחים מעיסוקים אחרים, סידורים אישיים, טלפונים שאינם בענייני עבודה, גלישה באינטרנט, תוכניות טלוויזיה, הפסקות אוכל ונשנושים וכדומה. הימנעות זאת חשובה גם כשזה נוגע לטלפון הנייד שלנו. הימנעו מגלישה בפייסבוק, טוויטר או בלינקדין תוך כדי עבודה ונסו להימנע מכלל מפתיחת אפליקציות בנייד שאינן קשורות קשר ישיק למשימות של העבודה.

הצבת יעדים – מי שמנהלים את עצמם מהבית חייבים לקבוע יעדים יומיים, שבועיים וחודשיים. ללא קביעת יעדים כמעט ולא תיתכן עבודה אפקטיבית, פיתוח וקידום עסקיים. כמו בכל מקום עבודה, יש להציב מטרות ולהקפיד להשיגן. אין להמעיט בערך נקודה זו וזלזול בה עלול לפגוע קשות בכל עסק פרטי, בהכנסותיו ובהתפתחותו. יש להכיר בעובדה כי עבודה כעצמאי לעיתים אינה מספקת רשת ביטחון כלכלית ויש לקחת מצב זה בחשבון מראש וטרם תחילת הפעילות.

הפרדת מקום העבודה מהחיים האישיים – כמו בכל מקום עבודה גם בעבודה עצמאית יש להפריד את חיי העבודה מהחיים האישיים. הימנעו ממתן שירותים בחינם למכרים או מתן הנחות משמעותיות. כמו כן, גם הכנסת קרובים לעסק לעיתים עשויה להפוך את התנהלות העסק למורכבת.

משמעת עצמית – אחד העקרונות החשובים ביותר עבור מי שרוצים לעבוד מביתם הוא המשמעת העצמית. ללא משמעת עצמית והקפדה על הטיפים שצויינו, קשה מאד להתנהל בצורה מוצלחת בעבודה מהבית.

לסיכום, עבודה מהבית דורשת אחריות רבה ומי שמעוניינים בניהול עסק אישי מהבית צריכים להיות כנים עם עצמם ולבדוק שאכן עבודה מסוג זה מתאימה להם. רבים מודים שאינם מתאימים לעבודה מהבית (ואין בכך שום בושה) ובעמם כך מונעים מעצמם מצב אפשרי של כישלונות עסקיים ופגיעה בהכנסה. לעיתים עבודה במסגרת מסודרת כשכיר עדיפה ומי יודע יותר טוב מכם מהי הדרך העדיפה עבורכם.

בהצלחה!

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

 

Back to top button