לבנון

תושבי שכונת ג'נח בלבנון: נתניהו הוא שקרן

כלי תקשורת בלבנון ואזרחים רבים, ביניהם גם תושבי שכונת ג'נח שליד נמל התעופה הבינלאומי של ביירות, יצאו הערב (שלישי) למקום עליו הצביע ראש הממשלה נתניהו כ"מחסן נשק סודי של חיזבאללה", בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם.

מוקדם יותר התייחס מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה לחשיפת האתרים על ידי ישראל ואמר: "נתניהו כהרגלו רוצה להסית את תשומת הלב נגד חיזבאללה ומביא מפות וצילומים, הוא טוען שיש לנו אתר ליד מתקן גז ושהוא עלול לגרום לפיצוץ כמו שאירע בנמל בביירות. בזמן שאני מדבר מערך הדוברות של הארגון כבר בדרכו לקיים סיור לאמצעי התקשורת במקום ואז נראה אם באמת יש לחיזבאללה שם עשרות טילים."

נסראללה הדגיש כי בדרך כלל אינו מגיב לדבריו של נתניהו אך הפעם בחר לעשות זאת בשל הרגישות של הנושא לאחר הפיצוץ העז שהרעיד את נמל ביירות. "אני רוצה להוכיח לכולם שאנחנו לא מאחסנים טילים לא בביירות ולא באתרי גז. אנחנו יודעים היטב איפה לאחסן את הטילים שלנו", אמר נסראללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך טוויטר, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי התייחס לדברי נסראללה ולמופע היח"צ של דוברות הארגון באתר שחשף נתניהו את מיקומו וכתב בערוץ הטוויטר שלו: "מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה! עדיף לא לחמוק. אתה יודע בצדק כי האתרים באל-ג'ינה, באל-לייקי ובצ'ואיפאט משמשים להכנת חומרים לייצור טילים מדויקים. בוא נראה אם ​​תאפשר לכלי התקשורת לגשת לשלושת האתרים האלה ואז נראה מי צודק."

"אנו מקווים כי העיתונות בלבנון תיענה לקריאתו של נסראללה לשאול את השאלות הבאות: מדוע אגף יחסי הציבור של חיזבאללה מארגן סיור באתר שלטענתם הוא אזרחי? האם אין זו ראיה חותכת לכך שהאתר שייך לארגון? אם הצהרת נסראללה נכונה לפיה הם לא מאחסנים טילים וחומרי נפץ במבנים אזרחיים, מה גרם לפיצוץ בעין קאנא באופן ספציפי? לא שווה לארגן גם שם סיור? מדוע נסראללה בחר באתר זה באופן ספציפי ולא לקח אותך לשלושת האתרים שהזכרנו? מדוע מוחמד אפיף (דובר הארגון) התעלם משאלה זו?"

עוד הוסיף, "הנה נקודת הציון של האתר, ושני נקודות ציון בונוס נוספות שניתן לבקר שם לאחר מכן, בתקווה שהעיתונאים יגיעו לפני המשאיות של נסראללה".

צילום: מתוך טוויטר, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אזרחים רבים שהגיעו למקום, העבירו צילומי וידאו שלכאורה המקום ריק מתחמושת ותקפו את ראש הממשלה נתניהו: "נתניהו שיקר בשידור חי! חיזבאללה הוכיח שוב שהוא צודק, טהור וגדול יותר מטענות הכיבוש! כרגיל, הגענו הנה לעמוד לצד אנשי ההתנגדות כדי לתמוך באמונתנו בהם. למרות הקורונה והצפיפות הגענו, אבל מה שחש/וב זה להוכיח לכולם שנתניהו הוא שקרן".

צילום: מתוך טוויטר, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צילום: מתוך טוויטר, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דברים דומים אמר דובר הארגון, מוחמד אפיף, "זה לא מתקן של חיזבאללה כפי שטען בנימין נתניהו מול האסיפה הכללית של האו"ם. אנחנו נמצאים כאן כעת בתוך המתקן כדי להראות לאחר טענותיו שהוא משקר".

Back to top button