משפטי/פלילי

"כל חטאה היה שעמדה במטבח ביתה": 2 תושבי רמלה מואשמים ברצח

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר (רביעי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד שני תושבי רמלה, פארס אלשמאלי, בן 25, ומוחמד אלשמאלי, בן 26, בגין רצח בכוונה בצוותא של שריפה אבו מועמר ז"ל, ניסיון רצח בצוותא של קרוב משפחתה של המנוחה, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק ותחמושת בצוותא.

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד מורן טרבלסי, הנאשמים הינם אחים אשר בין משפחתם לבין משפחת אבו מועמר, שררו סכסוך ומערכת יחסים מתוחה שכללה אירועי אלימות בין המשפחות. באותה העת התגוררה שריפה אבו עמאר, המנוחה, המשתייכת למשפחת אבו מועמר, עם בני משפחתה ברמלה, ובאותו רחוב, התגורר קרוב משפחתה המשתייך גם הוא למשפחת אבו מועמר.

במטרה לבחון את האפשרות לסיום הסכסוך, נועדו נציגי המשפחות בסמוך לביתה של המנוחה. לפני מועד הפגישה, הנאשמים קשרו קשר לפגוע בבני משפחת אבו עמאר ואף פתחו קבוצת וואטסאפ יחד עם אחרים ממשפחת אלשמאלי בה תיאמו את תכנית הפגיעה לאחר פגישת ה"סולחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ב-31 באוגוסט, עם סיום הפגישה, כשנותרו במקום הפגישה נציגים מבני משפחת אבו מועמר בלבד, הגיעו הנאשמים וחלק מהאחרים למכולת ברחוב, ארבו לקרוב המשפחה שבאותה העת היה במכולת, והמתינו ליציאתו במטרה לפגוע בו. כשיצא קרוב המשפחה מהמכולת, שלף אחד מהאחרים סכין ודקר אותו בגבו. לאחר מספר שניות, שלף פארס את האקדח, כיוון אותו אל גופו של קרוב המשפחה שבאותה עת היה במרחק של מטרים ספורים ממנו וירה בכוונה לגרום למותו. קרוב המשפחה החל במנוסתו ורץ לעבר ביתו שברחוב. תוך כדי מנוסתו, המשיך פארס, ולאחר מספר שניות הצטרף אליו מוחמד, בירי וברדיפתו אחר קרוב המשפחה וירה מספר יריות לכיוונו. באותה העת, נסה גם קרובת משפחה נוספת ממשפחת אבו מועמר, שיצאה מהמכולת והייתה בדרכה לביתה. לאחר שפאריס איבד קשר עין עם קרוב המשפחה, החלו הנאשמים לירות באקדחיהם לכיוון הבית ומקום המפגש, בו שהו באותה העת, רבים ממשפחת אבו מועמר, וזאת בכוונה לגרום למותם. כתוצאה מהירי שביצע פאריס לעבר הבית, חדר קליע לתריס חלון הבית, פגע במנוחה, שבאותה העת שהתה עם ילדיה הקטינים בביתה, וגרם לה לפציעות ירי בידה ובצווארה, ולאחר מכן נקבע מותה.

בבקשת המעצר כתבה עורכת הדין טרבלסי כי: "המשיבים ביצעו ירי פראי ברחוב הומה אדם בשכונת מגורים, לעבר א.א. וזאת לאחר שדקרו אותו. בקרבתו של א.א. ובדרך מנוסתו שהתה עוברת אורח תמימה, שאך בנס לא הסתיים אירוע זה בגדיעת חייה. המשיבים לא הסתפקו בכך, ולאחר מנוסת א.א., החלו בירי חסר הבחנה לעבר משפחת אבו מועמר, כשהם מנצלים את העובדה שבני משפחת אבו מועמר מכונסים במקום אחד ושוהים חשופים על מדרכת הרחוב. כתוצאה מהירי נגדעו באיבם חייה של אישה תמימה, אם לילדים רכים בשנים, שכל חטאה היה שעמדה במטבח ביתה."

ארכיון. צילום: עדן סיני, תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button