חדשות הארץ

בפעם האחרונה בכהונתו של הנשיא ריבלין: סוכת הנשיא נפתחת לכל העם

על אף מגבלות הקורונה לא מוותרים בבית הנשיא על המסורת ארוכת השנים ובפעם האחרונה בכהונתו, מזמין נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את כל בית ישראל להתארח בסוכת הנשיא המסורתית.

הסוכה תתקיים השנה במתכונת וירטואלית תחת הכותרת "משחקי מדע בסוכת הנשיא" בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה והשר יזהר שי ביום שלישי, י"ח תשרי, חוה"מ סוכות, 6 באוקטובר, בין השעות 10:00-12:30.

נשיא המדינה הזמין את אזרחי ישראל להתארח בסוכתו ואמר: "בכל שנה אירחנו בבית הנשיא, בית העם בישראל את סוכת הנשיא, היא סוכת העם. אל הסוכה הזאת – כל אזרחי ואזרחיות ישראל מוזמנים, וכולם שווים. בכל שנה שמחתי לפגוש בסוכה את עם ישראל, על כל גווניו, חילונים, דתיים וחרדים, מהעיר ומהכפר, יהודים וערבים, מהצפון, מהמרכז, ומהדרום- פסיפס אנושי צבעוני ומרהיב. השנה המאבק בנגיף הקורונה מונע מאיתנו להיפגש פנים מול פנים, אבל הטכנולוגיה מאפשרת לנו להמשיך את המסורת גם אם באופן שונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנחנו מתפללים ואומרים: 'הפורשׂ סוכת שלום עלינו ועל כל עמו ישראל, ועל ירושלים'. ואכן בתקופה הזו סוכת שלום היא ברכה חשובה במיוחד. רק כשאנחנו ביחד, תומכים האחד בשני אנחנו יכולים לאתגרים כמו אלו שהמגיפה מציבה בפנינו. השנה הסוכה שלנו בבית הנשיא היא לא רק סוכת שלום, היא גם סוכת מדע. מי שיתארח בסוכה שלנו, יהנה מהפעלות, וּמחוויות מדעיות מעניינות במיוחד! אני מזמין אתכם לבקר, ללמוד וליהנות. חג סוכות שמח לכם יקיריי".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי הודה לנשיא ריבלין על שיתוף הפעולה ואמר: ״אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, שבה נבצר מאיתנו לקיים את מצוות החג ולהתארח בסוכות של חברים ומשפחה. המגיפה אומנם כופה עלינו בידוד חברתי, אך נפלאות הטכנולוגיה מאפשרות לנו להמשיך את המסורת ולהתאחד לחגיגה משותפת בבית העם. זה רק הולם שבשעה שבה אנו מתמודדים אל מול אויב בלתי נראה וחסר לאום, נעלה יחדיו על נס את המדע ואת המדענים הישראלים שנמצאים בחזית הלחימה בנגיף. כבוד גדול למשרד המדע והטכנולוגיה ולי להיות האושפיזין הוירטואלי של כבוד נשיא המדינה, ונשמח אם כל עם ישראל יצטרף אלינו ביום שלישי לחגיגה של השראה מדעית וטכנולוגית״.

את המשדר ינחו דודו ארז ושירה לוי וישתתפו בו אושפיזין מעולמות המדע, החלל והטכנולוגיה בהם חתני פרס נובל, מדענים וחוקרים, ילדי נבחרת הרובוטיקה הישראלית, חברי קהילת הוריזון, תלמידי תבל (תלמידים בונים לווינים) וגם הזמרת אגם בוחבוט שתופיע במהלכו. בין הפעילויות השונות יתנסו המשתתפים בכתבי חידה מדעיים, ניסויים ביתיים מתחומי המדע, החלל והטכנולוגיה, שאלות טריוויה וכל זאת בהשתתפות פעילה של הצופים הצעירים במהלך השידור.

www.sukkot-president-science.co.il לחצו כאן לכתובת האתר

ניתן להתחבר גם דרך אתרי בית הנשיא ומשרד המדע והטכנולוגיה ובערוצי הפייסבוק, האינסטגרם וה-Youtube של נשיא המדינה, משרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית. האתר והפעילויות יפעלו במהלך כל ימי חול המועד לרווחת המשתמשים.

ארכיון. צילום: מארק ניימן/ לע"מ

תגובה אחת

Back to top button