משפטי/פלילי

בג"ץ מעכב הריסת ביתו של המחבל שרצח את שי אוחיון

שופט בימ"ש העליון ניל הנדל, הוציא לפני זמן קצר (חמישי) צו ביניים האוסר על צה"ל להרוס את בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע הקשה בפתח תקווה לפני מספר שבועות. בנוסף, קבע השופט הנדל כי דיון בעתירה בעניין יתקיים בשלושה שבועות הקרובים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" אשר מייצג את משפחת אוחיון במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה תקף את צו הביניים: "ניתן למחבלים כבר להגיש השגה שנדחתה על ידי צה"ל. לא יתכן שבג"ץ ישמש ערכאת ערעור קבועה כנגד צעדי הרתעה ולחימה של צה"ל. הגיע הזמן להורות על הרס מידי של הבית ללא צו ביניים ולא שהות על מנת לחזק את אפקט ההרתעה. ככל שיתברר אחר כך שמדובר בטעות קיצונית יהיה ניתן לבקש פיצוי באמצעות בג"ץ."

בעקבות סירוב בג"ץ להרוס את בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון מארגון בצלמו נמסר: "בג"ץ לא מאכזב ומעדיף שוב את רווחת המחבלים על פני חיי אזרחי מדינת ישראל. מדובר בהחלטה מקוממת אך צפויה. מעולם בג"ץ לא אישר להרוס מידית בית מחבל. מה זה חיי אזרחי ישראל לעומת פגיעה במשפחת המחבל. נקווה שהנשיאה תמנה שלשה שופטים עם ראש בריא שיקבעו בהקדם להרוס את בית המחבל ולא שופטים שדואגים לזכויות מחבלים ולא לחיי אזרחי ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

Back to top button