חדשות הארץ

אלפים מוחים ברחבי הארץ, לפחות 20 מפגינים נעצרו

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית מתקיימת הערב (שבת) ברחבי הארץ במאות מוקדים, בכפוף למגבלת המרחק של קילומטר ממקום המגורים שנקבעה על ידי הממשלה.

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

המשטרה עצרה שלושה מפגינים מול ביתו של שר החוץ, גבי אשכנזי, זאת שלאחר, לטענת המשטרה, שהחלו המפגינים לחרוג מהוראות המשטרה בכל הנוגע לתנאי הפגנה סמוך לבתים פרטיים של נבחרי ועובדי ציבור ולתקנות הבריאות. השוטרים כרזו מספר פעמים למשתתפים בהפגנה להתפזר ולעזוב את המקום. "משטרת ישראל תתיר את חופש המחאה אך לא תאפשר הפרה בוטה של החוק ואי עמידה בהנחיות משרד הבריאות.", נמסר מהמשטרה.

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

המשטרה פיזרה התקהלות של מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, רשמה דו"חות, ועצרה מספר מפגינים בשל הפרת תקנות שהוגדרו כתנאי לקיום המחאה. בכיכר הוצבו כמה עשרות שוטרים, שמתשאלים את המפגינים ובודקים תעודות זהות. המשטרה הודיעה כי היא מגדירה את ההתקהלות ככזו שאינה לפי צו הבריאות, אך הקהל הגיב באדישות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, המשטרה רשמה מאות דו"חות למפגינים בתל אביב שלא עמדו בגין הפרת תקנות הקורונה. מהמשטרה נמסר: "טרם רישום הדוחות, המשטרה כרזה והזהירה את המפגינים: "ערב טוב לכולם, לשמור על קפסולות, לשמור על מרחק ולעטות מסיכה, אנו נבצע אכיפה". "

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח בדבר חשד לתקיפת מפגין בפרדס חנה, במהלכה נשברה על פי החשד ידו של המפגין. בתום סריקות בזירת האירוע, עוכב לחקירה אל תחנת המשטרה בחדרה, תושב העיר בחשד למעורבות בתקיפה. הרקע והנסיבות בבדיקה.

מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב פרצו את חסימות המשטרה באזור, תוך כדי קיום תהלוכה שגורמת לחסימת צירי תנועה. מהמשטרה נמסר כי "מעבר לעובדה כי התהלוכה אינה מאושרת ומהווה פגיעה בסדר הציבורי הרי שמפרי הסדר צועדים תוך הפרת תקנות שעת חירום: אי שמירת מרחק האחד מהאחר, כמות משתתפים מעל המוגדר בתקנות ועוד. מדובר בפעולה הנוגדת את התקנות ומהווה פגיעה בשלום הציבור."

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

יושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', אמרה לאחר שהגיעה להפגנה בתל אביב: "גם הערב הגיעו אליי פניות רבות של מפגינים על אלימות שמופעלת כנגדם וכליאתם במתחם סגור ללא יכולת יציאה. הגעתי לשטח על מנת לראות את הדברים, ואני מודאגת מאוד. ניסיתי לדבר עם מפקדי האירוע בשטח על מנת למנוע אלימות, אבל לצערי ללא הצלחה. המשטרה השתמשה הערב בכוח לא סביר, ונראה שכמעט כל פעולה שנעשתה, הלהיטה את הרוחות."

עוד אמרה ח"כ חיימוביץ': "בתחילת האירוע הדברים עוד נראו בשליטה, אך לאחר שהמשטרה הכניסה פרשים אל תוך ההפגנה, עוד ועוד מפגינים התחילו לזרום ממוקדי הפגנה מרוחקים, אל כיכר הבימה, ושם הכול יצא משליטה. אני מקווה שממלא מקום המפכ"ל אכן יגיע לדיון שזימנתי בוועדת הפנים, ואני מבקשת מהמפגינים להיות הצד האחראי ולא להגיע לאזור."

Back to top button