חדשות הארץ

המשטרה: 38 נעצרו בהפגנה בתל אביב ונרשמו מאות דוחות

לפני זמן קצר (ראשון) הסתיימה המחאה בתל אביב. במשטרה מדגישים כי במוקדי המחאות שהתרחשו החל משעות הערב ברחבי הארץ התגלו הפרות רבות וחמורות – בעיקר בעיר תל אביב.

"חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק ע"י הדרג המדיני בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור." אמרו הלילה במשטרה והוסיפו, "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים ונקטו באלימות פיסית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור."

"המשטרה חזרה והודיעה למפגינים כי ההפגנה אינה חוקית וקראה להם להתפזר אולם אלו המשיכו להתהלך ברחובות תל אביב חלקם ללא מסכות וללא שמירת מרחק אחד מהאחר והתעמתו עם שוטרים" הסבירו במשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לנוכח האמור, המשטרה רשמה הערב מאות דו"חות וביצעה עשרות מעצרים היכן שנדרש ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם.

המשטרה הבהיר כי לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שיידרש ומתי שיידרש.

המשטרה קוראת לציבור לגלות אחריות אישית וציבורית ולהירתם למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה.

ח"כ עפר שלח התייחס בעמוד הטוויטר שלו לאירועים החריגים שהתרחשו במהלך ההפגנות וכתב: "אני תומך במשטרה ובעבודתה הקשה, אבל: מישהו יכול להסביר לי מה זה ״הוראות המשטרה ביחס להפגנות ליד בתים של נבחרי ציבור?״ מישהו יכול להסביר את הפער בין האכיפה המוגזמת בהפגנות לאכיפה הכמעט לא קיימת בבתי הכנסת? אתם רוצים לבלום את הקורונה, או לחלק דו״חות איפה שקל?"

עוד הוסיף ח"כ שלח כי "התנהגות המשטרה בהפגנות הערב חצתה את גבול הסביר. בהזדמנות הראשונה אכנס את ועדת ביקורת המדינה לבירור נוקב של המדיניות המוזרה הזאת. התנהגות המשטרה הערב היא תוצאה ישירה של טירוף המלחמה בהפגנות של ביבי, והכניעה המוחלטת של כחול לבן לטירוף הזה. התשובה היא הגברת המחאה, ועוד דבר: אל תשלמו את הקנסות. תבחרו לעמוד לדין. נראה אותם מביאים אלפי מפגינים לבית המשפט. אני וכל נבחר ציבור ישר נהיה שם להילחם בשבילכם."

שר הכלכלה, עמיר פרץ (העבודה) אמר כי "היום נחצו גבולות. אלימות כנגד מפגינים, משטרה בתווך וסכנה של מלחמת אחים – צריך לעצור את ההסתה, לעצור את מחוללי האלימות. האחריות היא של כולנו כי אין לנו מדינה אחרת."

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד – תל"ם) התייחס אף הוא לאירועים וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "זה לא סוד שהמשטרה יקרה לליבי ואני מרגיש בשר מבשרה. ההתלהמויות שהיו כלפיה וכלפי שוטרים שבסה״כ ניסו לעשות את תפקידם, חרו לי. לכן הייתי מעורב באינספור מקרים בתקופה האחרונה בנסיון לגשר בין גורמים במשטרה למפגינים כדי להוריד את הלהבות."

"לצערי, לתחושתי, ואני אומר את זה במלוא הזהירות" אומר ח"כ לוי, "ההתערבות של השר לבטחון הפנים באופן ישיר מול מפקדי המחוזות חורגת ממה שהיה נהוג וראוי במשך שנים ומעמידה את המשטרה ואת בכיריה במצב בלתי אפשרי. נוטלים מהם את החופש לקבל החלטות מושכלות. אסור למשטרה להיתפס כמי שלוקחת צד בעימות הפוליטי."

עוד הוסיף כי "המשטרה אינה חומת המגן של נתניהו וגם היא לא תצליח לשבור את רוח העם. העימותים המיותרים הללו רק מוסיפים שמן למדורה. המשטרה צריכה להכיל את ההפגנות השכונתיות בלי להתנכר למפגינים ולהתמקד במוקדי התחלואה. זה צו השעה."

משה (בוגי) יעלון כתב בעמוד הטוויטר שלו : "בני וגבי, אמרתם שנכנסתם תחת נתניהו כדי למנוע מלחמת אחים. צפו במתרחש: אלימות נגד מפגינים (רק נגד מפגינים!) כתוצאה מהסתה מפי הנאשם ושופריו; משטרה ללא מפכ״ל, שמפקדיה שכחו שהם מחוייבים לחוק ולא למשטר המושחת; אנשיכם כבר לא יכולים להסתכל במראה. צאו משם ונושיע את ישראל. ההסטוריה לא תשכח!"

Back to top button