חדשות הארץ

יוקם מבנה רב תכליתי חדש במכון וינגייט בשווי של 150 מיליון ש"ח

משרד התרבות והספורט הכריז היום (ראשון) על הקמת מבנה רב תכליתי בסטנדרט בינלאומי, שיוקם במכון וינגייט ויהווה בית לספורטאי ההישג והספורטאים התחרותיים. המבנה יוקם לצד מעטפת רחבה שתהווה מרכז החיים של הספורטאי, כפי שנהוג בעולם, ותכלול אנשי מקצוע שיאיישו, כגון: פיזיותרפיסטים, תזונאים, פסיכולוגים ועוד. שווי הפרויקט נאמד על בך 150 מיליון שקלים, ותכליתו לתת מענה לאלפי ספורטאים וספורטאיות. בנוסף, אושר תקציב על סך 50 מיליון שקלים שיוקצה לשיפוץ ושדרוג מבנים קיימים במכון וינגייט.

הדמיה: משרד אדריכלים צ. מוססקו, ליאור אביבי

חוק מכון וינגייט קבע, כי המכון ישמש כבית הלאומי של הספורט בישראל. עם חקיקת החוק, משרד הספורט החל לפעול אל מול משרדי הממשלה, על מנת שוינגייט אכן יהפוך לבית לאומי כזה. כך, הושקעו למעלה מ- 35 מיליון שקלים לשיפוץ ושיקום מתקנים קיימים, והוקצו כ-15 מיליון שקלים נוספים לתכנון המבנה הרב תכליתי בשלב הראשוני. המשרד הגדיל את התקציב השוטף של המכון לכ-40 מיליון שקלים, זאת על מנת שאיגודים נוספים יראו בוינגייט בית לאומי ויגיעו להתאמן בו. במסגרת זו, הסדיר המשרד את פעילות נבחרות ההתעמלות השונות במכון והקצה לטובת המכון שיפוץ מבנים קיימים ואולמות, במטרה שיעמדו לרשות הספורטאים מתקני האימון המתקדמים והטובים ביותר. המשרד ימשיך לפעול לשדרוג מכון וינגייט כמכון לאומי לספורט ברמה הגבוהה ביותר בדומה למכונים אחרים בעולם.

הדמיה: משרד אדריכלים צ. מוססקו, ליאור אביבי

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "בתקופה מאתגרת זו, אנו מצליחים להביא בשורה גדולה לספורטאים ולספורטאיות שלנו ולכל מי שהספורט היא דרך חיים עבורו. המבנה שיוקם, יספק מענה רחב ויהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו הספורטאי כפי שקיים בעולם. ישראל תהיה מודל למצוינות בספורט, וכל ספורטאי וספורטאית יוכלו לשאוף להגיע מעלה, במקצוענות רבה ולהביא למימוש עולם הערכים שלהם בספורט, לקצור הישגים ולייצג את ישראל בעולם מתוך שליחות ויצירת הצלחות גדולות ומשפיעות בעתיד. אני מודה לשר האוצר, ישראל כץ, על שרואה יחד איתי עין בעין את חשיבות הקמת הפרויקט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הדמיה: משרד אדריכלים צ. מוססקו, ליאור אביבי

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרוייליך, הוסיף: “אני גאה על כך שהצלחנו בזמן קצר להביא לבשורה גדולה מעין זו. מכון וינגייט יהפוך לביתם של כלל הספורטאים והספורטאיות בישראל, המתקן הרב תכליתי יכשיר את מכון וינגייט לשמש כבית לאומי לספורט בישראל ויספק מעטפת וכלי לעבודה מקצועית על מנת לממש את הפוטנציאל של כל ספורטאי לקצור השיגים והצלחות. בנוסף, הקצנו כ-50 מיליון שקלים נוספים, על מנת לשפץ ולשדרג את המתקנים הקיימים במכון לכאלה שיאפשרו להתאמן ברמה גבוהה- כפי שנהוג היום בעולם."

עופר בוסתן, ראש מנהל הספורט, אמר: "המשרד הופך היום את הדיבור במשך השנים, על מכון וינגייט כבית לאומי- למעשה. המשרד ימשיך להביא איגודים נוספים שייקחו חלק במהלך ויעברו לראות בוינגייט הבית הלאומי של כלל הספורטאים בישראל. אני רוצה להודות לשר חילי טרופר על המאמץ ולמנכ״ל המשרד, על ההישג בתקופה מורכבת בה אנו נמצאים, לאגף התקציבים במשרד הספורט ובמשרד האוצר על התהליך שאפשר להביא בשורה זו."

Back to top button