מבזקיםצרכנות

אפשרויות העבודה לאחר סיום תואר במדעי המחשב

תואר במדעי המחשב פותח בפני הסטודנטים מגוון רחב של משרות נחשקות בשכר מתגמל, עם אפשרות לעבוד במשרד מאובזר או מהבית. חברות הייטק רבות מגייסות את העובדים עוד במהלך התואר במשרות סטודנט, ולאחר מכן הם ממשיכים לעבוד במשרה מלאה במחלקות השונות בחברה. אספנו עבורכם מגוון רחב של משרות שיהוו את הצעד הראשון בקריירה לאחר התואר.

מומחה אבטחת מידע וסייבר

העידן הנוכחי מלא באיומי סייבר ממספר סוגים: התקפות סייבר בין מדינות, פריצות למערכות מחשוב למטרת ריגול עסקי, האקרים הפורצים לרשתות מחשוב לגניבת פרטי אשראי וביצוע מניפולציות על מערכות בנקאיות. לאחר שבוגרי מדעי המחשב צוברים את הידע הנדרש במהלך התואר כדי לפתח מערכות חדישות להגנה מפני איומי סייבר, יש ביקוש גבוה לבוגרים הן בחברות האבטחה הבין-לאומיות בעלות סניפים בישראל, והן בחברות ישראליות המובילות את תחום אבטחת המידע ואפילו נסחרות בבורסות האמריקאיות.

מפתח תוכנה בכיר

משרה מתגמלת נוספת היא מפתח תוכנה בכיר הפועל גם בחברות הזנק וגם בחברות תקשורת, מחשוב, גופים פיננסיים וחברות נוספות. בעידן שבו מערכות המידע הן הליבה של העסק, בוגרי מדעי המחשב מסוגלים לפתח פתרונות מתקדמים וליישם את שפות התכנות שלמדו, ואת ההיבט התאורטי – המתודות השונות לפתרון בעיות שלומדים במהלך התואר. למשרות הבכירות בתחום הפיתוח נדרש תואר אקדמי במדעי המחשב, הפותח גם אפשרויות קידום למשרות ניהול בתחום כמו ראש צוות פיתוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהלי בסיסי נתונים

בעולם של "ביג דאטה" וכמויות נתונים עצומות במערכות מחשוב חובקות עולם, חברות רבות מגייסות מנהלי בסיסי נתונים המסוגלים לפתח מסדי נתונים גמישים ומורכבים הפועלים במהירות וביעילות. במהלך תואר במדעי המחשב כל סטודנט רוכש את הכישורים שאותם הוא מסוגל ליישם באופן מידי כבר ביום הראשון לעבודה. לכן, בתחום זה גם בוגרים ללא ניסיון מעשי בחברות הייטק יכולים להצליח ולשגשג.

מומחי בדיקות תוכנה

אחת המשרות הראשונות לאחר התואר יכולה להיות מומחה QA או בודק תוכנה. חברות ההייטק מגייסות היום בוגרי מדעי המחשב לכתיבת תסריטי בדיקות, ביצוע בדיקות ידניות ובדיקות אוטומטיות וניהול של צוות בודקי תוכנה. גם כאן נדרשים הכישורים הטכניים, ויכולת החשיבה הלוגית הנרכשים במהלך התואר. תחום זה אף הוא מציע לבוגרים אפשרויות קידום לניהול בתחום ה-QA. המשרה מוצעת בחברות תקשורת ומחשוב, ובחברות יצרניות הבודקות את התוכנות על גבי מערכות מחשב, כספומטים, מכשירי אוטומטיים, טאבלטים ומכשירי טלפון נייד.

לסיכום, תואר במדעי המחשב פותח בפני הסטודנט מגוון עצום של משרות בארץ וברחבי העולם, והזכרנו לעיל רק מתי מעט מהם. מדובר בידע שיכול לשמש לעבודה הן כשכיר והן כעצמאי. כיום, בעידן של משבר הקורונה יש ביקוש גבוה למעבר מהיר לפתרונות טכנולוגיים, ולפתרונות ענן גמישים המאפשרים להתחבר מכל מקום בעולם, מהמשרד ומהבית לרשת הארגונית. הלימודים בתואר מאפשרים לרכוש את הידע כיצד לפתור בעיות בדרכים שונות, ומפתחים את הגמישות המחשבתית שאותה ניתן ליישם במגוון תעשיות שונות.

 

Back to top button